Juu ostin tossa vähän aikaa sitten Battlefield 2:sen ja toimi alussa hyvin. Nyt kun olen pelaillut se on ruvennut pätkimään ja nykimään inhottavasti ja n 3 tunnin pelisession jälkeen se kaatuu kokonaan. Asetukset olivat tuolloin alussa Low tasolla, mutta nyt olen vaihtanut ne high tasoon eli tuo voisi olla yksi syy(koska kokeilin niin Low jutulla tätä onkelmaa ei ollut). Mutta kerran jos koneeni on kykenevä suorittamaan BF" parhaimmalla Graffalla niin miksi se ei silti pysty .Ja minulla on 256Mb näytön ohjain, prossun teho 3400+, muistia 1Gb ja netti 512mb eli TEHOT riittää roimasti.
BF2 tykkää High asetuksilla 1.5 Gigatavusta tai suuremmasta määrästä keskusmuistia. Todennäköisesti siinä on jokin muistivuoto joka sitten 3 tunnin pelaamisen jälkeen kaataa tuon pelin.
Jaa, voi olla...Voisitko tai voisitteko kertoa koneenne tehot ja muut tärkeät tiedot. Kiitos etukäteen...
Oletko tarkistellut koneen lämpöjä kun pätkiminen alkaa? Esim. RivaTuner osaa näyttää grafiikkakortin lämmöt kivasti. Jos näyttiksen coren lämpö tuolla yli 90 asteessa, niin suosittelen lisätuuletuksen hankkimista. Onkohan koneessasi jokin ohjelma, joka alkaa tietyn ajan jälkeen suorittamaan esim. kovalevyn indeksointia tms? Joskus olen huomannut etteivät kaikki softat hoksaa että BF2:ta pelattaessa kone on käytössä vaan olettavat sen olevan idlessä ja sitten alkaakin virustorjunta skannaileen ja indeksointiohjelma indeksoimaan jne.
Kaverilla oli sama ongelma ja syyksi löytyi virtapula, näytönohjain kun isoilla resoilla haukkaa pikkasen kauroja powerilta... vaihtoi 300W powerin 420W malliin, eikä ongelmaa sen jälkeen ole esiintynyt.
Lämmot ovat 81 astetta ja kokeilin pelata sitä kun sammutin kaikki virus turvat ja palo muurit (ei varmaan oikeasti kannattavaa) mutta silti jökki pahasti ja kaatu hetken päästä. Kokeilin uudestaan servulla jossa ei ollu pelaajia ,mutta sen teki sen kuitenkin. Huomasin kyllä kun tarkistelin koneen tietoja että kone on AMD athlon 64 3400+ 2,2Ghz ja BF2:n readme:ssa huomasin että se vaatii 2,4 Ghz...Voisko tuo olla vikana..?
Tuolla MHz määrällä ei ole väliä, se kun on annettu Intel pohjaisille suorittimille (eli voit käyttää tuota 3400 arvoa verratessa niihin). Nuo lämmöt ovat myös liian korkeat, tarkistitko ne millä ohjelmalla?
Mulla on nVidian joku oma ohjelma jossa on näytönohjaimen asetukset ja lämpötilat niin sieltä näin sen mut sittenkun lopetin noin tunnin pelaamisen sen lämpö laski 40-50:neen. Eli onko siis prossu tarpeeksi tehokas Battlefield 2:seen. Näytönohjaimen pitäis pystyä tuohon? Entä RAM ,pitäiskö hankkia lisää? Ja muuten yks joka voi olla kanssa syy niin minulla on 512kb netti ,riittääkö??
Jos sulla todellakin on tuolla toisessa threadissa mainittu NVIDIA 6500 ohjain niin se ei todellakaan ole tarpeeksi tehokas High asetuksille.
Selvä..Pännii kyllä pahasti kun ostin koneen Markantalosta ja minulle sanottiin että siinä olisi huipputehokas 512Mb näyttis ..JA hah...Mikä näyttis kannattais ostaa sillä RAMia minä lisään ainakin tuohon muutenki mutta olisiko se näyttis toinen asia joka pitäis ostaa esim nVidia GF 6600GT (kaveri myis)? Miltä kuulostaa? Sittenkö pitäis olla kunnossa pelaamiseen kine vai onko vielä jotain muute...vastatkaa ja kiitos vastauksistanne...
Minulla itselläni on tuo 6600GT 128Mb muistilla ja toimii high asetuksilla hienosti. Tuosta prossustasi päätellen voisin kuvitella tuon näytönohjaimen kuitenkin olevan hieman alimitoitettu koneellesi. Siitä tulee jossain vaiheessa pullonkaula, mutta jos saat kohtuu hinnalla niin siitä vaan. Kuitenkin jos fyffeä on jonkin verran, niin suosittelen ostamaan tehokkaamman.
Voisitko kertoa muutaman esimerkin näytönohjaimista joilla pärjäis vähän kauemmin. Vai mitä mieltä ootte 512mb näytön ohjaimista ,onko ne hyviä? tack det samma??
Käsittääkseni tällä hetkellä ei ole hirvittävän suurta eroa tehoissa oli näytönohjaimessa 128, 256 tai 512 megaa muistia sillä pelit eivät juurikaan osaa vielä hyödyntää tuota yli 128 megan osaa. Tulevaisuudessa merkitys kyllä tulee kasvamaan. ATIn korteista en paljon tiedä, mutta kaikki GeForcen ohjaimissa isommat luvut kuin 6600 ja perässä GT, GTX tahi Ultra ovat tehokkaampia kuin tuo 6600GT. Oma lukunsa on tietenkin sellaiset kortit joita voidaan sitten tuunata aukaisemalla softalla suljettuja piippuja jne. Niistä en osaa sen enempää kertoa, mutta varmaan joku tähän oman ehdotuksensa pian lisää *8) Riippuu tietysti minkä verran olet valmis sijoittamaan uuteen korttiin. Olisiko mielessä jotain hintahaarukkaa? EDIT: Pari typoa
ei tavallaan hinta haarukkaa mutta saisi olla halpa sillä rahaa ei kuitenkaan vielä ole niin paljon mutta voinhan kysyä isältäni jos hän vähän lainaisi=)...