Bf2: Olenko samalla viivalla?

Discussion in 'PC:n pelit' started by LeWood, Jan 31, 2006.

1. LeWood

LeWood Member

Trophy Points:
    11
    Tervedys! Olen aloitteleva taistelija Bf2-sodissa ja muutama asia ihmetyttää. Toki olen aloittelijana vielä kehnohko pelaaja, mutta ihmetyttää, kun olen hyvästä asemasta lasettanut vihulaiseen monta hyvää tähdättyä osumaa, vastustaja toteaa: "Ahaa, joku ampuu minua!" Kääntyy, etsii minut katseellaan, ja ampuu minut kutakuinkin vastaavalla aseella (kun minulla on) yhdellä tai kadella laukauksella henkitoreisiin tahi kuoliaaksi, toki olen tuossa välissä saanut häneen muutaman osuman lisää?

Tämä toistuu lähes joka kohtaamisessa, jossa olen ns. paremmassa asemassa ja yllätän vihollisen? Mistä on kyse? Olenko vain niin Newbie vai onko kavereilla käytössä joku konffaus(?) josta kuulin jonkun mainitsevan. Jos niin on valaiskaa hieman asiaa ja kertokaa mistä minäkin saan saman tarkkuuden...käyttööni.

Kiitän

LW

PS: Taistelussa tavataan!

2. samfin

samfin Regular member

Trophy Points:
    46
    Älä välitä, musta tuntu ihan samalta alusussa. Kyllä se siitä rupeaa luistamaan paremmin, kun jaksaa vaan pelailla. Jos pelaat ranked servuilla, niin en usko että olisi mitään kikkailuita käytetty, tai eihän sitä koskaan tiedä.

3. kaiasp

kaiasp Regular member

Trophy Points:
    26
    Alku nyt on varmasti kaikilla ollut yhtä nihkeätä.Sitten,ensi kerralla kun pääset jyväasemaan...Menet maihin,tähtäät ja pistät pienen sarjan...Riippuen tietenkin aseesta.Älä ammu kovin pitkää sarjaa,sillä tyylillä ei yleensä henki lähde.Ja,ainahan se on "puukko",sillä kun pääsee nykäisemään niin,kyllä varmasti lähtee jonku henki(ehkä oma,jos ohi lyöt)Mutta,harjoitusta,ja malttia vaan:)

4. Haywire

Haywire Regular member

Trophy Points:
    26
    Todennäköistä on, että vastustajalla kuitenkin on jokin muu kuin perusase. Varsinkin lääkintämiehen G36E on pelottavan tarkka ase kaukaakin ammuttuna.
    Opettele tähtääminen sillä useilla pelaajaluokilla on nk. body armor, joka vaatii perusaseilla 5-6 hyvin osuttua laukausta. Päälaukaus tappaa nopeammin ja varmemmin. Konepistooleilla tahi haulikoilla ei kannata edes yrittää kaukaa. Aseilla on myös eräänlainen 'palautumisaika' eli jos ammut yksittäisiäkin laukauksia nopeassa tahdissa, niin osumatarkkuus heikkenee.
    Suomen raskaassakin aina hoettiin 'älä jää tuleen makaamaan' eli jos hemmo sinut huomaa tahi alkaa sinua katseellaan etsimään, niin peräänny ja etsi uusi paikka. Kranujen käyttö on sallittua ja pitemmällä matkalla parempi vaihtoehto kuin perussohlolla sohiminen. Jos et yllä, niin hyppää ja lakipisteessä heitä. Näin saat singottua munan uskomattomiakin matkoja *8). Jos pääset yllättämään takaapäin, vaihda puukko ja pistä. Se on kerrasta poikki.
    Jos pelaat eri resoluutiolla kuin näyttösi nk. natiivireso on (varsinkin LCD näytöillä) kannattaa pelin käynnistyskuvakkeeseen lisätä seuraavat +szx <NATIIVILEVEYS> +szy <NATIIVIKORKEUS> näin peli osaa suhteuttaa näyttösi ja pelin käyttämän resoluution ja osumatarkkuuskin paranee. Kokeile.

Toivottavasti auttaa ja tavataan taistelukentillä.

Last edited: Jan 31, 2006
  5. samfin

samfin Regular member

Trophy Points:
    46
    Haywire
    Voisitko tarkemmin kertoa, että miten toi tehdään tai laitetaan??

6. stillborn

stillborn Regular member

Trophy Points:
    26
    lainattua battlefield.fi sivulta FAQ:sta

"9. Kuinka saan käyttöön resoluution, jota ei saa valittua valikoista?

Lisää BF2:n pikakuvakkeen kohteen perään esimerkiksi "+szx 1280 +szy 1024" ilman lainausmerkkejä. Vaihda numeroiden tilalle haluamasi resoluutio."

Share This Page