Netissä kun pelaa niin kone pitää ihan normaalia ääntä sitten kun alkaa tapahtuun kaikkee esim. vihollinen ampuu, peli tökkää 2 sekunninksi ja kone alkaa huriseen kovaan ääneen. Outo juttu vaan kun yksin pelissä ei tapahdu sellasta.
Koska en ole ennustaja kerro nämä: 1) BF2:n versio? 2) Muistin määrä? 3) Prosessori? 4) Näytönohjain? 5) Netin nopeus? 6) Pingisi pelatessa? 7) Muita ohjelmia taustalla pyörimässä? 8) Palomuuri on mikä? 9) Uudet ajurit asennettu? 10) Missä serveri on? Cheers!
Gocomin listaan vielä lisäksi: onko sinulla erillinen äänikortti? Jos ei, niin tarkistappa pelin ääniasetuksista, että EAX on poissa päältä ja että käyttää software optiota.
1. BF2:n versio: 1,3 2. Muistin määrä: 1Gt 3. Prosessori: AMD Athlon 64 4. Näytönohjain: 6600GT 5. Netti: 1/512 6. Ping pelatessa: 50-100 7. Ei muita ohjelmia taustalla 8. Palomuurina: Sygate Personal Firewall Pro 9. Uudet ajurit on 10. Pelaan milloin missäkin En tiiä äänikortista mitään ja nyt pelissä tulee jotain ilmotuksia että yhteydessä on ongelmia ja sitten se pistää servulta pois. Pitääkö mun tehdä Ajuripalstalle että miten asennetaan jotkut ajurit ja en ite edes tiedä mitkä ne on.
Ehkä ihan valmistajan sivulta vaan haet uusimmat ajurit. Emolevyn mukana tulee alkuperäiset vanhat. Niin, oletko katsonut kopan sisään ja siivonnut sieltä pölyt pois? Tuntuu vain että ongelmasi johtuu koneen lämpenemisestä, sillä BF2 netissä syö aika jumalattomasti tehoa. Vaikea tosin veikata mitään. Kannattaa tosin päivittää kaikki ajurit valmistajan sivuilta. Jos koneesi on pakettikone niin löytyy tiedot myös koneen valmistajan sivulta luultavammin/ehkä. Yhteydessä on ongelmia voi johtua sadasta syystä. Yleensä tosin se johtuu itse serveristä, joka kaatuu tai boottaa tai serveri on vain liian kaukana. Jos pelaat suurilla servuilla (40-64 pelaajaa) niin serveri bootataan usein. Tosin yhteyden katkeaminen voi myös johtua omasta koneestasi kuten: internetyhteys pätkii, teet netillä jotain muutakin tai muistisi sanoi salut. Cheers!
Taidan eka mennä tekeen ajuri puolelle uuden viestiketjun, pakko varmistaa missä järjestyksessä kaikki asennetaan ja miten päivitetään kaikki
Mulla on sama homma. Mulla se johtuu kiintolevystä. Kun kiintolevy pyörähtää käyntiin niin peli pysähtyy 1-10 sekunniksi. Kiintolevyni on siis IDE mallia ja 5400rpm nopeudeltaan.
Nyt on kaikki ajurit päivitetty ja pätkii silti...Luulempa että se johtuu tosta kiintolevystä sitten, vai voiko virusten torjunta ohjelma hidastaa pelaamista?
Minä ainakin laitan virustutkasta pois päältä toiminnon, joka skannaa lennossa kaikki tulevat ja lähtevät paketit. Nopeimmilla koneilla tuskin on ongelma, mutta minulla kun on tuollainen itseviritetty kokoonpano ja aika vanhaa mallia, niin virustutkakin hidastaa. Elisan liittymillä oli jokin aika sitten kovasti ongelmia noiden yhteyksien kanssa ja joillakin kamuilla pelaamisesta ei tullut mitään kun yhteysongelmia oli jatkuvasti. Elisa päivitteli omia servereitään ja routereitaan ja nyt ongelma on miltei hävinnyt.