bin-kielen käännös

Discussion in 'PC:n pelit' started by willie55, May 3, 2006.

1. willie55

willie55 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mä täs mietin voiko sen ohjelmointi-kielen (bin-kielen) muutta takas siihen perus kieleen.

2. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    bin-kieli? Et kai tarkoita *.bin päätteisiä tiedostoja, joita voi avata esim. DaemonTolls:lla tai "Extract Now" softalla?

(On myös (saksankileinen) softa nimeltään "Cue-Maker" jolla voi tehdä *.cue tiedoston tuosta *.bin tiedostosta jolloin sen voi polttaa eri softilla.)

3. willie55

willie55 Regular member

Trophy Points:
    26
    En mä nyt oo ihan varma olikse bin kieli, mut mä tarkotan sitä ku ohjelmoi jotain niin se käännetään (kai bin-kieleksi). Sitä mä mietin voiks sen kääntää takasin peruskieleksi

4. Kellopeli

Kellopeli Guest

Hehheh... mitä tommoseen viestiin nyt sit vastaa

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Eli tarkoitat, että kun ylemmän tason ohjelmointikieli (kuten C-kieli tai BASIC) on käännetty kunkin prosessorin ymmärtämäksi binääriksi (ykkösiä ja nollia; ajokelpoisen ohjelman päätteenä yleensä esim. .exe), sen voisi kääntää vielä takaisin?
    Ei valitettavasti onnistu. Kääntäjä nimittäin hukkaa käännöksessä niin paljon "turhaa" tietoa (siis sellaista, jota ohjelmoiva ihminen tarvitsee, mutta binääriä suorittava prosessori ei), että takaisinkäännös ei enää ole mitenkään lukukelpoista.

Sen sijaan assembleriksi ("konekieleksi") se on mahdollista kääntää. Hakusanoina vaikka: disassembler, deassembler, decompiler, debugger.

(edit: vähän tarkennusta)

Last edited: May 3, 2006

Share This Page