bin-kieli? Et kai tarkoita *.bin päätteisiä tiedostoja, joita voi avata esim. DaemonTolls:lla tai "Extract Now" softalla? (On myös (saksankileinen) softa nimeltään "Cue-Maker" jolla voi tehdä *.cue tiedoston tuosta *.bin tiedostosta jolloin sen voi polttaa eri softilla.)
En mä nyt oo ihan varma olikse bin kieli, mut mä tarkotan sitä ku ohjelmoi jotain niin se käännetään (kai bin-kieleksi). Sitä mä mietin voiks sen kääntää takasin peruskieleksi
Eli tarkoitat, että kun ylemmän tason ohjelmointikieli (kuten C-kieli tai BASIC) on käännetty kunkin prosessorin ymmärtämäksi binääriksi (ykkösiä ja nollia; ajokelpoisen ohjelman päätteenä yleensä esim. .exe), sen voisi kääntää vielä takaisin? Ei valitettavasti onnistu. Kääntäjä nimittäin hukkaa käännöksessä niin paljon "turhaa" tietoa (siis sellaista, jota ohjelmoiva ihminen tarvitsee, mutta binääriä suorittava prosessori ei), että takaisinkäännös ei enää ole mitenkään lukukelpoista. Sen sijaan assembleriksi ("konekieleksi") se on mahdollista kääntää. Hakusanoina vaikka: disassembler, deassembler, decompiler, debugger. (edit: vähän tarkennusta)