Bios+Näyttis

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Puha, Feb 20, 2005.

1. Puha

Puha Member

Trophy Points:
    16
    Päivitin biossin AsRock:in tekemään [bold]K7S8XE+[/bold] emoon. (2.00:ksi) Kone toimi mainiosti, ostin myös uuden näytönohjaimen Radeon 9800 Pro:n (128mb).
    Latasin vähän aikaa sitten uudet ajurit näyttikseen, asensin ne, kone uudelleen käynnistykseen... BUUM! bios rikki, samoin näytönohjaimen ohjelmat ja lisä-osat, sekaisin. Konetta pystyy käsittelemään, mutta peli kuin peli pyörii MAX 20 fps.
    Käynnistyessä kone pyytää aina uutta buuttauslevyä, vaikka buuttaus onnistuu kovaleivyiltä. Bios on AsRock:in itse valmistama ja suosittelema. Bios on asennettu ohjeiden mukaan. Näytönohjaimen ajurit on ATI:n uusimmat. Itse olen koneen kasannut ja käyttänyt melkein vuoden.
    Amd 2600+ Barton @ 2800+
    AsRock K7S8XE+ emolevy
    Bios 2.00
    3D ATI Radeon 9800 PRO 128
    Äänet Creative Audigy 1 24 bit 5.1 Dolby Digital
    80Gb SATA kovalevy ja 40Gb normaali
    DVD
    Sisäinen ADSL
    420W virta

2. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    BIOS resetoituu tehdas asetuksiin aina flashäyksen jälkeen, joten tarkista BIOSsin asetukset.

Mikä näyönohjain oli aikasemmin? vaihtuiko piirin valmistaja? (esim. nvidia -> ati) Poistitko vanhat ajurit ennen uusien asentamista?

3. Puha

Puha Member

Trophy Points:
    16
    Poistin vanhat ajurit, "korjasin" bios:in tehdasasetukset pois, siis säädin biossin minulle sopivaksi takaisin. Entinen näyttis oli Ati:n radeon 8500LE.

Share This Page