Päivitin biossin AsRock:in tekemään [bold]K7S8XE+[/bold] emoon. (2.00:ksi) Kone toimi mainiosti, ostin myös uuden näytönohjaimen Radeon 9800 Pro:n (128mb). Latasin vähän aikaa sitten uudet ajurit näyttikseen, asensin ne, kone uudelleen käynnistykseen... BUUM! bios rikki, samoin näytönohjaimen ohjelmat ja lisä-osat, sekaisin. Konetta pystyy käsittelemään, mutta peli kuin peli pyörii MAX 20 fps. Käynnistyessä kone pyytää aina uutta buuttauslevyä, vaikka buuttaus onnistuu kovaleivyiltä. Bios on AsRock:in itse valmistama ja suosittelema. Bios on asennettu ohjeiden mukaan. Näytönohjaimen ajurit on ATI:n uusimmat. Itse olen koneen kasannut ja käyttänyt melkein vuoden. Amd 2600+ Barton @ 2800+ AsRock K7S8XE+ emolevy Bios 2.00 3D ATI Radeon 9800 PRO 128 Äänet Creative Audigy 1 24 bit 5.1 Dolby Digital 80Gb SATA kovalevy ja 40Gb normaali DVD Sisäinen ADSL 420W virta
BIOS resetoituu tehdas asetuksiin aina flashäyksen jälkeen, joten tarkista BIOSsin asetukset. Mikä näyönohjain oli aikasemmin? vaihtuiko piirin valmistaja? (esim. nvidia -> ati) Poistitko vanhat ajurit ennen uusien asentamista?
Poistin vanhat ajurit, "korjasin" bios:in tehdasasetukset pois, siis säädin biossin minulle sopivaksi takaisin. Entinen näyttis oli Ati:n radeon 8500LE.