Kävi sillälailla että päivitin biosia asuksen p8p67 pro emolevyllä ja sain asennettua ne mutta sitten asus "käski" käynnistää koneen uudestaan painoin siitä sitten se ei ab´vannut uudestaan tai siinä kesti noin 20min sitten sammutin koneen eikä kone enää käynnisty tulee vain dvi no signal eli biosin päivitys kusi. onko kyseisessä emolevyssä biosin reset nappulaa itse en löytänyt että saisin ladattua biosin uusiksi. Eli mitä voin tehdä saadakseni koneen taas käynnistymään Kiitos vastanneille avusta!
En tiedä tarkalleen, mutta Biossin resetointi pitäisi auttaa... Se tapahtuu poistamalla biossin pieni patteri 30 sekunniksi... Patteri löytyy emolevyltä.
netistä löysin että pitäisi ottaa jumper vastakkaiseen puoleen sitten parin sekunnin päästä takas samaan kohtaan, mutta nyt olen epävarma kun tuli tuollainenkin vastaus eli kumpi minun pitäisi tehdä?
meni varmaan jotain puihin tuossa bios päivityksessä,poista emolevyn patteri hetkeksi ja jos saat koneen käyntiin niin lataa uudestaan se bios päivitys ja alusta usb-tikku FAT32 muotoon ja kokeile päivitystä uudestaan.
Tee nyt ensiksi se helpoin eli patterin poisto. Se ei vahingoita Biossia tai konetta vaan pelkästään resetoi biossin tehdastilaan.
tuli näköjään pari vastausta täs välissä eli voit tehdä sen biossin resetoinnin ihan kummalla tavalla tuntuu hyvältä,itse kyseisen lankkujen kohdalla olen resetoinu biossin poistamalla sen patterin hetkeksi.
Poistin ensin patterin 30 sekunniksi laitoin takasin ei toiminut sitten kokoeilin sitä jumperia ja ei toimi... Onko muita vaihtoehtoja millä saisin koneen käynnistyyn/toimimaan?
Eli mitkä ovat vaihtoehtoni? kun ei näytä resettaavan biosia vaikka kokeiltiu on jumpperit ja se CMOS patteri. Ja miten tuo piirin ohjelmointi menee?
Patterin irroitus tai jumpperin siirto resetoi biosin ASETUKSET, ei korjaa epäonnistuneita bios päivityksiä. Katselin tuon emolevyn kuvaa ja eipä ainakaan omiin silmiin osunut irroitettavaa bios-piiriä. Oman tietämyksen mukaan mitään ei ole tehtävissä. Voithan ottaa sen emolevyn uudelleenkäyttöön vaikka leikkuulautana.
Tuli tässä mieleen kun päivitin Biossin niin otin varmuuskopion Asus Updatella (en tiedä ottiko varmuuskopion asetuksista vai koko biossin) mikä on ikävä kyllä koneen kovolla eikä tikulla mutta jos pitäisin sen tähän vanhaan koneeseen ja pistäisin tikulle. Voiko tämä toimia ja jos toimii niin miten? Emolevyssä on myös joku Asus Crashfree bios 3 utility mikä nyt sitten onkaan .
Käsittääkseni tuo Crashfree vaatii että emolevy postaa, jotta pystyt käynnistämään siltä usb-tikulta. Mainostemppuja
ELi ei ole mitää tehtävissä vai?? Ja mistä löytäisin kyseisestä emolevystä bios piirin ku en tiedä yhtää minkälainen olisi?
enpä suosittele että alat itse sitä bios piiriä irrottelemaan,vaan ennemmin kiikutat emolevyn sinne mistä sen ostit ja sanot vaan et päivitit biossin ja kone ei enään sano mitään,niitten pitää antaa uusi tilalle jos on takuuta jäljellä ja kuitti löytyy. varsinkin kun kyseisessä lankussa on ongelmia mitkä on korjattu tuolla bios päivityksellä.
Itse kattelin nnetistä jollain oli sama ongelma että sammutti konene kun päivitti biosia ja otti piirin irti ja vei sen uudelleenohjelmoitavaksi ja sillä alko kone toimiin ja makso sellaset 13 e eikä travisi koko konetta purkaa. Mutta onko muutkin sitä mieltä että koko emolevy vaan kauppaan takas vai irrotanko bios piirin ja vien sen sinne jos nyt edes löydän sen bios piirin emolevyltä. // Eli irrotan emolevyn irti tuosta koneesta ja vien sen Jimmsiin se vaan että asun tampereella ja jimms on turussa, mutta kai se pitää sinne kiikuttaa... Varmaan ensin soitella ja kysyä takuusta.
Vähän epäilen että meneekö takuuseen vai ei. On kuitenkin periaatteessa itseaiheutettu vika. Kysymällähän se selviää parhaiten, ja postittamallahan se kannattaa hoitaa.Ei tule postimaksuja sinulle. En ainakaan kuvissa huomannut että siinä olisi irroitettava bios-piiri, mutta jos on niin kaikista helpoin vaihtoehto on irroittaa se ja lähettää ohjelmoitavaksi.
"Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja." Oman käsityksen mukaan ei menisi siis takuuseen
kiinnitin kanssa huomiota tuohon,mutta toi tuskin koskee bios päivitystä,varsinkaan kyseisessä lankussa,jossa valmistaja on itse ilmoittanu ongelman mikä korjaantuu bios päivityksellä.