Eli ongelmani on, että emoni (Asus M4A78T-E) ei tue uutta prossua (AMD Phenom II 965BE) ilman Bios päivitystä, mutta kone ei käynnisty tämän väärän prossun takia. Voiko siis biossia päivittää muuten kuin Asuksen sivuilta, johon tarvitsee prossua?
Päivititkö prossun vanhaan koneeseen, vai onko kyseessä kokonaan uusi kone? Jos päivitit vanhaan koneeseen niin päivitä BIOS ensin vanhalla prossulla ja asenna sitten uusi prossu. Jos kyseessä kokonaan uusi kone, sinun pitäisi hankkia jostain toimiva prosessori, jotta päivitys onnistuu.
Jos mahdollista viet kivijalkaliikkeeseen ja pyydät päivittämään. tuskin maltaita maksaa varsinkin jos olet ostanut kyseisestä liikeestä? tuskin olet vaan netttikaupasta?
Tuo on AM3 emo joten sillä pitää käynnistyä kaikki Phenom II prossut suoraan. Riippumatta bios versiosta. AM3 tuki takaa sen. Miksi epäilet että kone ei käynnisty liian vanhan biosin takia? Jos kaikkia todennäköisyyksiä vastaan vika on liian vanhassa biosissa niin liike ottaa tuon emon takaisin ja antaa rahat takaisin koska tuote on VIALLINEN. Ei 2012 vuonna voi myydä emoa missä vanha Phenom II ei käynnisty.
Sori sekavasta selityksestä, kyseessä on siis käytetty emo (ostettu jimmsiltä käytettynä) mutta on siis minulle tuon prossun kanssa uusi.
Emo on viallinen jos siinä ei Phenom II käynnisty. Kyseessä AM3 emo joka takaa sen että kone käynnistyy. Täyttä tukea ei tietenkään vanhat biosit takaa. Ei muuta kuin emo palautukseen.
Lisätäänpä vielä todisteita http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A78TE/ Eli emo on tehty viimeisimmille AM3 prossuille joka tarkoittaa sitä että siinä toimii suoraan kaikki AM3 prossut.
Itsekkin olen tuon sivun nähnyt,ja siellä on kohta ''Cpu Support list'' sieltä näkyy, että amd phenom II 965BE 125W Olisi tuettu vasta 2105 Biossin jälkeen, eli jos minulla olisi vaikka Bios 1303, tällöinhän se ei olisi tuettu, eikö?
Edelleenkin AM3 tukee ja on virallinen Phenom II alusta. Se takaa, että KAIKKI phenom II prossut käynnistyvät AM3 emoilla. Biosin tuki juttu on ihan eri asia. Liian vanhalla biosilla prossu ei välttämättä tunnistu oikein mutta kone voi toimia siltikin täsmälleen oikein. Yleensäkkin on harvinainen tilanne että emo vaatii tietyn bios version jotta kone käynnistyy...