Bios!!!

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by FBI_bbc, Oct 22, 2004.

1. FBI_bbc

FBI_bbc Regular member

Trophy Points:
    26
    1.Emolevy.ASRock K7S8XE+ FSB 400MHz ja DDR 400.
    2.Suoritin.AMD Sempron 2500+ (FSB 333Mhz).
    3.Ongelmani on,kun bios näyttää ,että minulla on munka AMD athlon 2100.Ja FSB 166MHz eikä 333MHz.
    4.Niin kannattaako mun päivittää bios vai ei.
    5.Eli onko se todellinen nopeus 333MHz kun olen emolevyssä laittanut sen no muistikatkos no kumminkin sen tajuatte varmaan mitä meinaan pienen jutskan 333MHz paikalle?

6.Jos jollakin on ollut tämä ongelmana ja on selvinnyt siitä niin kertoisiko minulle tarkat ohjeet miten?
    7.Kiitoksia etukäteen ystävällisille ihmisille.

2. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Lyhyesti ja ytimekkäästi: Ihan oikein on.

3. soku

soku Regular member

Trophy Points:
    26
    Tämä johtuu siitä koska Sempronit ovat suht uusi prosessorityyppi eikä vanhemmat BIOSit oikein tunnista sitä sen takia oikein. Eli jos nyt aivan välttämättä haluaa että BIOS ilmoittaa prosessoriksi tuon Sempronin, silloin BIOS pitää päivittää. Muussa tapauksessa se ei liene tarpeellista.

Kokeilepas kertoa FSB 166mhz kahdella (tämä on luonnollista), silloin pitäisi tulla kaipaamasi luku. :)

4. vaaris

vaaris Guest

Tässäpä vastaus:
    http://www.asrock.com/support/download/dl_k7s8xep.htm#bios

Itselläni sama emo ja mulla oli ongelmia näytönohjaimen kanssa (radeon 9800pro). Biospäivitys poisti ongelman. Sun tapauksessa prossu tunnistetaan oikein biospäivityksen jälkeen.

Mun mielipide: biospäivitys kannattaa aina!

Share This Page