Bios ei käynnisty. Seurannut kyllä ohjeita että painettava F2 tai F10, jotta pääsisin Boot menuun tai Bios setuppiin. Ennen olen päässytkin Olen myös huomannut ettei näppis toimi valitatessa vikasietotilaa/käynnistä normaalisti. Eli ongelma on varmaan näppiksessä mutta mikä!? Toki näppis toimii kun pääsen windowsiin.
usb-näppikset eivät vanhemissa emoissa toimi koskaan kuin vasta winukan ladattua usb-ajurit. ps/2 näppiksellä biosiin sekä F8 = vikasietotila valinta. Jossain emoissa biosin asetus 'usb-legacy' tai vastaava muutetaan 'sallimaan bootissa' usb näppis. (Onko joku sotkenut?). Väärä asetus = vain ps/2 näppis toimii. Winukassa on vaikeempi löytää ohjelma/toiminto, onko F-näppäin, sama kuin bios valinta, toimiva. Jotain näppistesti softaa voi olla. Vanhaa toimivaa näppistä saa käytettynä testaamista varten, jos ei ketään keltä lainata.
Koiyos vastauksesta. Itse olin tuon asetuksen sohlannut biosista jossa usbnäppiksen käynnistys kiellettiin. Sain jollain ohjelmalla pakotettua näppiksen päälle jne biosiin.