Eli Kohteenani on Asuksen pakettikoneesta (CG8270) otettu emolevy jonka bios tarvitsisi päivittää P8H77-m pro:ksi. Olen yrittänyt pakottaa Biosia nykyisen päälle mutta tuloksetta. Tiedän että netti on pullollaan tähän asiaan liittyviä ohjeita ja olen viettänyt pari iltaa niitä lukiessani. Olen yrittänyt ajaa biosia uusiksi asuksen omalla Bupdaterilla ja Awdflassia olen myös yrittänyt mutta ei onnistu. Mikä siis neuovoksi? Aina törmään samaan ilmoitukseen "security verification failed". Millä saisin pakotettua biosin vanhan päälle? Ja kaikille kyselijöille jotka miettivät kuumeisesti miksi sen haluan tehdä on se että saisin ylikellotusmahdollisuudet käyttööni ja muut emolevyn ominaisuudet. Ja kyllä, omistan K prossun
Tuo ilmoitus mikä tulee on "turvallisuuden todentaminen epäonnistui", voisi olla hyvä tutkia olisiko virus/palomuuri asetuksissa jotain mikä tuota tyrkyttää.
Emolevy on Biosissa nimellä CG8270 mutta oikeasti emo on p8h77-m pro Johon olen yrittämässä sitä p8h77-m pro biossia asentaa. Eli emolevyn omaa biossia ei pakettikoneen biossia. Joo katselin noita emolevyn omiakin suoja asetuksia, täytyypi kokeilla jos onnistuisi
Joo Olen yrittänyt usb:n kautta DOS tilassa mutta sama "security verification failed" tulee awdflashissä ja bupdaterissa (asuksen oma ohjelmisto)
Epäonnistuminen voi myös johtua siitä, että se emo ei olekkaan täysin puhdas P8H77-m PRO. Tuolle vekottimelle löytyy ihan oma erillinen bios Asuksen sivuilta, osoitteesta http://www.asus.com/Desktop/Gaming/CG8270/ - valitse sivulla "download" ja OS -kohdasta valitse "other", jolloin saat listaan "bios" ja "bios utilities". Nappaa se uusin bios ja kokeile sitä: jos se menee niin sitten se emo ei todellakaan ole se, miksi sinä sitä luulet. Pakettimikroemolevyihin tyypilliseen tapaan emo voi kyllä pohjimmiltaan tuo P8H77-m PRO mutta siinä voi lisäksi olla jotain erikoisia volttimodikikkoja (näitä on nähty fujitsun ja hp:n ja acerin pakettimikroissatms), jotka sitten erottavat sen siitä normilankusta.
Olen lueskellut että joku on siinä onnistunut, mutta kyllä tuo CG8270 bios menee ongelmitta emoon mutta sitten tulee uusipulma vastaan että ei suostu ottamaan windowsin lisenssiä vaikka mulla on windows 7:n retail versio eli pitäisi pystyä käyttämään mutta ei.
Tuo pakettiemo ei vastaa P8H77-m PRO:ta. Pelkästään silmämääräisesti huomaa että kaikkia ominaisuuksia ei ole koska osa komponenteista puuttuu, tämän takia hieman epäilen että saisi pakotettua biosin päivityksen.
Vaikka saisit biosin pakotettua sisään niin totuus kuitenkin on se, että p8h77-m pro ei kelloteta mitään. Piirisarjan pitää olla Intelillä Z tai P sarjaa, jotta kellotus onnistuu. Eli jos haluat kellottaa,osta uusi emo. Mielenkiinnosta kuitenkin haluan kysyä. Mitäköhän ominaisuuksia olet saamassa biosin päivityksellä? Oikein olet ymmärtänyt mikä tuossa päivityksessä mättää, vaikka muut ovat epäilleet muuta. Asusin ohjelmilla vakiobiosilla ei taatusti mene ilman kikkailua "toisen" emolevyn bios sisään. Tuo varoitus tulee yksinkertaisesti siitä, että ohjelma tarkastaa emon mallin, eikä suostu ajamaan uutta biosia koska, sitä ei ole virallisesti tarkoitettu kyseiselle emolle. Varmasti löytyy keino bios päivityksen pakottamiseksi, mutta onhan tiedossa miten käy jos emolle menee väärä bios? Se on sitten vaan rahaa tiskiin ja kaupasta uutta ostamaan... Siinä voidaan käyttää myös heikompia osia, osa ominaisuuksista voi puuttua jne. Yleisesti ottaen nuo OEM emot ovat sellaisia että ne pyritään tekemään mahdollisimman halvoiksi ja karsituiksi.
Käynnistä komentorivi (command prompt) järjestelmänvalvojana ja kirjoita sinne slmgr.vbs -ipk <asennusavain> esim. slmgr.vbs -ipk 12345-12345-12345-12345-12345 Aktivoinnin voi suorittaa järjestelmän asetuksista ohjauspaneelin kautta tai "slmgr.vbs -ato" komentoriviltä.