BIOSin päivitys

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Seecer, Nov 3, 2012.

1. Seecer

Seecer Member

Trophy Points:
    16
  2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Jos ei ole mitään ongelmaa eipä kannata alkaa päivittämään.

3. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Noissa huippuemoissa on niin hyvin varmistettu biosin päivitys että mitään riskiä siinä ei ole. Biosin uskaltaa siis hyvin päivittää. Moni toteaa että ehjää ei kannata korjata ja se pitääkin yleensä paikkaansa.

Kuitenkin, neuvoisin katsomaan noita bios korjaus listauksia. Sen jälkeen voit itse päättää onko siitä päivityksestä hyötyä vai ei.

4. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Minä taas olisin maltin kannalla. Jos tosiaan ei mitään ongelmia ole, ei ole mitään syytä päivittääkään. Ja vaikka riski olisi kuinka pieni, joskus käy niin, että se pieni riski toteutuu.

5. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    jos tietotaito ja osaaminen ei ole hyvä, niin varovaisuutta kannattaa noudattaa. Monille on tullut sen takia ylitsepääsemättömiä ongelmia jos menee pieleen.

6. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei hemmetti. Tällä foorumilla biosin päivitys tuntuu olevan maailman suurin mörkö. Monissa keskusteluissa neuvotaan mieluummin repimään omat kynnet irti jos sillä saisi kumminkin koneen pelaamaan. Kun aikansa peloiteltu, varoiteltu ja haaskattu ihan törkeästi aikaa niin sitten ollaan muutaman minuutin hommalla laitettu uusi bios koneeseen ja kaikki ongelmat hävinneet.

Tuossa koneessa on vielä kaiken lisäksi Crash free bios 3. Emosta ei saa tiiliskiveä vaikka sitä haluaisikin. Minun mielestäni on järkevää katsoa tuleeko päivityksessä itselleen jotain HYÖDYLLISTÄ ja jos tulee niin sitten päivittää biosin. Erittäin loogista.

Niin ja itsellä sellainen kutina, että harvemmin koneista tietämättömillä on emona kallis Asusin huippu kellotusemo.

Last edited: Nov 3, 2012
  7. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Edellähän oli nimenomaan kyse siitä, että biosin päivitystä ei pidetty tarpeellisena, jos mitään ongelmia ei ole ollut. Keskusteluun kuuluu, että asiasta on erilaisia mielipiteitä, ja erilaiset näkemykset saa tietenkin tuoda julki. Ainakin minä ja ymmärtääkseni muutkin samalla linjalla olleet kuitenkin pitivät lähtökohtana esitetyn kysymyksen tilannetta, jossa mitään edellä sitaaratussa kohdassa mainitsemasi kaltaisia ongelmia ei ollut esiintynyt. Mielipidettäni on siis arvioitava tätä taustaa vasten eikä sen takia ole syytä heti tuohtua.
    Sekin sallittaneen, että eri keskustelijat ymmärtävät alkutilanteen erilailla. Kun alkuperäinen kysymys on "En ole kertaakaan päivittänyt BIOSia, niin olisikohan se hyvä välillä päivittää", ei minulle tule ensimmäiseksi mieleen, että kysyjä on tietokonealan hyvä tuntija. Lisäksi joku muukin lukija voi olla minun laillani tietämätön, että juuri kyseisessä emolevyssä on "Crash free bios 3", ja ajattelee ohjeita yleisesti.

Share This Page