Tervehdys kaikille! Tuli tossa perseiltyä koneen kanssa ja nyt tarvittis vähän apua, että pääsis taas takaisin jaloilleen. Jouduin tässä taannoin formatoimaan koneen viruksen takia ja tyhmyyttäni latailin liveupdatella kaikki mitä löytyy. Asennettaessa AGP-portin uutta BIOSia kone tilttas eikä Windows XP:tä saanut käynnistettyä enää millään. Palautuskorppua on kokeiltu, ei auta. Käynnistämällä Win-levykkeellä koneen saa kyllä formatoitua, mutta asennus tilttaa viimeistään 17% kohdalle. Oon yrittänyt vähän BIOSsiakin räpätä, ilman tulosta. Kysymys: Mistä löytyy helpoiten oikeat BIOS säädöt, auttaako ne edes? Pitäisikö vain poistaa emolevyn patteri ja mitä sen jälkeen? Kone itse koottu, enkä löytänyt koneen mukana tulleista hommeleista apua. Vieläpä verkosta tilattu, ettei viitti takaisinkaan lähettää. Emo: MSI MS-746F Ultra MS6717 DDR Näytönohjain: MSI G4Ti4200-TD8X 128MB Myönnettävä on, että olen aika tumpelo koneiden suhteen, niin jos vaikka sen verran vinkkiä sais että pääsis edes alkuun.
Jos kone on formatoitu ja Windowsin asennus aloitetaan "tyhjälle pöydälle" ei asennuksen pitäisi tökätä ainakaan softaongelmasta johtuen. Eli mielipiteeni on, että rautapuolella on joku ongelma, tiedä sit missä...Emo tulee ensimmäisenä mieleen. Kannattaa kokeilla asennusta, että ei kytke mitään ylimääräisä laitteita(tulostin jne.) kiinni ja poistaa kaikki kellotukset koneesta. Ja eihän Windowsin asennuslevyssä ole naarmuja/halkeamia yms.
Mulla oli tommonen ongelma joka johtui pölyisestä muistikammasta otin muistit irti puhaltelin/imuroin ja asennus onnistui hyvin.
Jos pelkäät että BIOSissa on joku asetus ketuillaan niin BIOSista pitäis löytyä "load defaults", "load setup defaults", "restore defaults", tjsp. Nyky BIOSIT on aika hyvin mukanan menossa default asetuksillakin...voi vaatia tietysti pientä säätöä kuten väylien nopeuksia. Jos kerrot Prossut, muistit ja vaihtoehdot säädöile nin joku varmaan kertoo oikeet vastauksetkin.
Kokeilin noita kaikkia, eikä toiminut. Sitten räppäsin summissa BIOSia ja eikö tuo perkele alkanutkin toimia, sain vieläpä näytönohjaimen ajuritkin toimimaan, mikä ei ole ennen onnistunut. Vielä jos joku pistäis parhaat mahdolliset säädöt niin olisin kiitollinen. Emo: MSI MS-746F Ultra MS 6717 DDR Pros: AMD Athlon XP 2200+ 266MHz Muisti: 256 MB DDR 333Hz PC-2700 Näytönohjain: MSI G4Ti4200-TD8X 128MB DDR BIOS: CPU FSB CLOCK: 133 MHZ (default 100) SELECT AGP 3.0 DATA RATIO: 8X (default 4x) AGP APERTURE SIZE (MB): 128M (default 64) Noi muuttamalla sain ainakin alustavasti toimiin, mut mitä noihin muihin tulee? esim. AGP-PCI frequency: 66/33 (default) Vaihtoehtoja on 68/34, 70/35, 72/36, 74/37, 76/38, 78/39, 80/40
AGP-PCI frequency: 66/33 (default) <-kannattaa pitää toi tollaisena.. se on Pci ja AGP väylän nopeus jos muutat ylöspäin ylikellotat väyliä, ja voi tulla ongelmia..