Totean tässä heti alkuun että en ymmärrä vielä paljon mitään näistä jutuista, jote jos mahdollista selittäkää mahdollisimman selvästi askel askeleelta jotta jopa minunlaiseni amatööri tajuaisi. Tiedän että tästä aiheesta on kirjoitettu paljon, mutta ne ovat liian sekavia minulle. Itse asiaan: Lataukset tulevat yleensä 1-10kb/s siitä vauhti ei juurikaan nouse korkeammaksi. Tiedän että vauhti riippuu lähettäjistä ja nettiyhteyden nopeudesta, mutta eikö tuo silti kuulosta aika olemattomalta? Tuo matolaatikko tietooneen ja pistorasian välillä on ZyXEL-merkkinen prestige600-serises, yhteys kulkee usb-liitennän kautta koska vekkokortti meni "ehkä" rikki, kun en tiedä. (Tämä on väärä paikka tälle kysymykselle mutta kysytään nyt samalla: Mistä tietää onko verkkokortti rikki vai ei?) Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa kuinka saan lautaukset tulemaan kovempaa. Kiitos jo etukäteen!
Se on luultavasti niistä asetuksista kiinni. Aseta nopeus ´nettinopeuden mukaan esim. megan netti 90-100 kb/s. Myös lähetysnopeus merkkaa, en oo siitä sit ihan varma.
Ohjauspaneeli-järjestelmä-laitteisto-laitehallinta- katso verkkokortin ominaisuudet ettei se oo poistettu käytöstä, ei sen pitäs vaikuttaa tuleeko se netti usbstä vai verkkokaapelia pitkin... Mulla toimii näillä hyvin: Lataus-ei rajoitettu Lähetys-20-30kbit/sek
Onko Zyxeliin tehty porttiohjaukset NATiin ja palomuuriin? Jos ei niin tuossa tietoa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719 Itsellä alkoi toimia kun portitin Zyxelin ja laitoin ZoneAlarmin sallimaan kyseisen ohjelman. Oli se säätämistä. Jaa no ZoneAlarm on kyllä helppo.
Netti tulee tällä hetkellä usb:ta pitkin, jos laittaa verkkokaapelin koneen persuuksii kiinni se vaan sanoo että verkkokaapeli ei ole kytketty. Kun tuolla laitehallinnassa verkkosovittimien ominaisuuksista katsoo jos tuosta pelkästä "verkkosovittimet" kohdasta otan ominaisuudet niin siellä ei ole mitään tekstiä. Sitten jos otan 1394-verkkosovittimen niin aukee ikkuna jossa lukee "laite toimii oikein" Tarkoittaako tämä että se on kunnossa?