Bitcomet ja internetin nopeus

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Holsten, Dec 8, 2004.

1. Holsten

Holsten Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on mielenkiintoinen ongelma:

Kun käytän bitcometia netin nopeus tippuu 1 kt/s
    vaikka en edes imuroisi mitään! Normaalisti mulla on elisan 2 M letku. Silloin kun bitcomet ei ole päällä nopeus on normaali. Oisko kellään mitään hajua mistä tuo voisi johtua? Se on temppuillut nyt pari päivää.

Kiitos jo etukäteen!

2. MaxPaine

MaxPaine Guest

todennäköisesti tuon aiheuttaa se, että vaikka dataa ei siirrettäisikään, torrent-käytössä on koko ajan avoimia yhteyksiä niin suuri määrä, että jotkin adsl-modeemit saattavat kuormittua liikaa.

et kertonut mikä adsl-modeemi sinulla on. ainakin zyxeleillä on juuri tuollaisia ongelmia. firmware-päivitys saattaa auttaa. jos ei auta tai sellaista ei saatavilla, auttaa jonkin verran, kun rajoitat bitcometin asetuksissa avoimien yhteyksien määrää (eli ominaisuudet > asetukset > lisäasetukset > yhteys > suurin samanaikaisten tcp-yhteysyritysten määrä: siihen esim. 100 tai vielä vähemmän).

Last edited by a moderator: Dec 8, 2004
  3. Holsten

Holsten Member

Trophy Points:
    16
    No se ei kuitenkaan auttanut... :(
    Mutta huomasin että koneen suoritin käyttö on 2 % ja saman aikaisesti verkon käyttö huimat 70 % kun jaan ulos. Voisiko palvelun tarjoaja kenties rajoittaa verkkoa jollain lailla? Silloin menee homma vituiksi kun jaan tavaraa ulospäin. Huomasin just äsken.

4. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    No tottakai verkko kuormittuu kun jaat ulos ,jos sinulla on 2M/512 niin voit jakaa teoriassa 64 ulos ja jos jaat täysillä kaistaa ei riitä muulle surffaukselle.

5. Holsten

Holsten Member

Trophy Points:
    16
    Tietty yksi mahdollisuus mikä voisi olla, että mun Java on menny vituilleen. Eikös bitcomet käytä javaa?

6. Monoxide

Monoxide Member

Trophy Points:
    11
    Tuo ongelma johtunee käyttämästisi portista joka on tyyliin 6xxx, nämä on näitä portteja joita isp hidastaa, vaihda se... Toinen mahdollinen on seedien puutos ja kolmas on se, että mahd windowsin palomuuri ei salli sitä täysin, jos sinulla on sp2. Kokeile muutella, kyllä lähtee toimii. Ja käsittääkseni BitComet ei toimi Javalla, Azureus toimiii...

Last edited: Dec 9, 2004
  7. Holsten

Holsten Member

Trophy Points:
    16
    Oon kokeillu portin vaihtoa aiemmin, mut nyt alkaa selvitä: entinen virustorjunta ohjelma ei löytänyt mitään ja uusi löysi jotain ennen näkemättömiä paskiaisia. Nyt alkoi taas homma pelittämään! :)

Share This Page