Toivottavasti joku jaksaa vastata...Olen uusi Bitcometin käyttäjä ja ladannut pari tiedostoa, leffaa joita haluaisin katsoa. Bitlordin olen myös ladannut, kun sellainen ohjeistettiin lataamaan Bitcometin sivulla. Voisiko joku opastaa ihan "kädestä pitäen", kuinka toimia kun tiedoston lataus Bitcometilla on suoritettu. Olen tallentanut torrentin yhteen kansioon koneelle, mutta en saa sitä aukeamaan. Tiedosto on .tar loppuinen. Olen ladannut myös winrar-ohjelman ja mediaplayer löytyy. Kuinka tuota bitlordia tulee hyödyntää, vai toimiiko se automaattisesti? Entä jos haluan polttaa leffan dvd:lle. Suuret kiitokset jo etukäteen. Tiedän että nämä ovat perusasioita, mutta kun ei tahdo "aueta" millään vaikka kuinka selaa ohjeita.
Painat BitCometin yläkulmassa olevaa "Avaa" nappia, ja sitten haet tiedostopolun, missä BitTorrent-tiedostot sijaitsevat. (Paikka minne latasit ne) Oikean tiedostopolun löydettyäsi kaksoisklikkaa BitTorrent-tiedostoa tai paina tiedostoa kerran ja sitten "Avaa".
Näin kun toimin, alkaa bitcomet lataamaan tiedostoa uudestaan. Ja kun tallennan torrentin nimellä, tallennetun tiedoston koko näyttää olevan vain murto-osa koko ladatusta tiedostosta...
Eipä sillä koolla ole väliä. (Siis tarkoitan nyt vain ja ainoastaan niitä tiedostoja...) Latasin itse joskus THUG 2-pelin PSP:lle (Homebrew) ja sen torrentin koko oli 19 kt. Kun olin avannut tiedoston BitCometilla sen .ISO tiedoston koko oli noin 678 mb.
@Heppara, jos nyt ymmärsin kysymyksesi oikein, niin itse olen tehnyt näin: lataat esim. leffan Bitcometilla, ja latauksen aloitusvaiheessa valitset paikan minne sen haluat tallentaa. Kun lataus on loppunut, suljet Bitcometin ja joko avaat ohjelman millä haluat leffan katsoa (Mediaplayer, VLC tms.) tai menet tallennuspaikkaan, tuplaklikkaat tai hiiren oikea/avaa ohjelmalla, ja leffan pitäisi alkaa pyöriä. (Tosin tuo .tar-loppu on itselle aivan outo, millä mahtanee näkyä? Oman kokemuksen mukaan VLC mediaplayer tuntuu olenvan paras softa katseluun.)
Tuo .tar on pakattu tiedosto (siis .tar muotoon). Pitäisi pystyä purkamaan winrarrilla. Klikkaat hiiren oikealla korvalla siihen tar-tiedostoon ja laitat vaikkapa extract here. Winrar pitää siis olla asennettuna, jotta voi tehdä näin. Sitten sinun pitää olla varma, että olet ladannut tiedoston kokonaan torrentti clientilla. Monet ohjelmat varaavat heti tiedoston tarvitseman tilan ja se näyttää että tiedosto on kokoinainen. Eli kokematon saattaa luulla, että tiedosto olisi jo latautunut. Siis kun olet ladannut torrent filen, avaat sen BitCometilla ja valitset paikan, jonne haluat tiedoston ladattavan. Tämän jälkeen oottelet rauhassa tiedoston latautumista kokonaan (100%). Edit: Tuo BitLord on myös torrentti ohjelma. Voit käyttää jompaa kumpaa
Kiitos tässä vaiheessa kaikille, jatkan yrittämistä. Entä jos lataa tiedoston, joka on muotoa dvdr, niin eikö sen pitäisi pystyä suoraan polttamaan dvd:lle ja katsomaan dvd-laitteella? Tosin lataus kestää vuorokausia. ps. Mulla ei bitcomet koskaan kysy, minne kansioon tiedosto ladataan ennenkuin se on latautunut kokonaan. ..tai sitten en ole vaan ymmärtänyt oikein...
Pitäisi onnistua. P.S utorrent on muuten kokeilemisen arvoinen. kevyt ja helppo käyttää. ehkäpä se helpoin.