Eli mulla täs olis varmaan jo teille aika tuttu tapaus eli keltanen valo on oikeassa alakulmassa ja siinä lukee-"kuunteluportillasi ei ole pääsyä julkisiin vertaisosoitteisiin, tarkista palomuurisi ja nat-reitittimen säännöt" Modeemi on ZyXel Prestige 600 series. Bitcometin versio 1,03 Olen aika aloittelia elikkäs aika tarkat ohjeet olis tarpeen
Tee porttiohjaukset modeemiin; http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm Tuolta sivulta valitset tarkan modeemisi mallin ja seuraavalta sivulta valitset ohjelmien joukosta BitCometin. Aukeavalla sivulla on tarkat kuvalliset ohjeet, kuinka porttiohjaukset tehdään. Joihinkin palomuureihinkin pitää tehdä "reiät", siinä pitäisi google auttaa
Tos missä lukee Bitcomet listen port-enter listen port nii pitääkö siihen kirjottaa se portti mitä nyt kuuntelee?
Jeps, eli siihen kohtaan se portin numero, jota BitComet asetuksissaan näyttää Voihan tuon tietysti itsekin manuaalisesti vaihtaa jos haluaa, mutta kannattaa mennä ihan sillä ehdotetulla portilla
Joo ja lisää kysymyksiä varmaan jo vähä arvasitki että mä kysyn tosta IP adress jutskasta se on hieman epäselvä...ei kai se sekota tämän koneen nettiä... ja se pitäs tulostaa ja tulostin ei ole tpiminnassa...:|
Oletettavasti(?) koneellasi on jo kiinteä ip-osoite, joten siinä tapauksessa sitä ei tarvitse erikseen enää määrittää. Eli käynnistä-valikosta suorita, kirjoita command ja kirjoita ipconfig /all ja katso listalta koneesi ip-osoite (Vistassa muuten IPv4). Kirjoita se siihen Portforwardin sivulle ja seuraa sivun ohjeita loppuun asti ja kopioi arvot modeemisi asetuksiin. Ei pitäisi sekoittaa netin toimintaa jos tekee ohjeiden mukaan EDIT Tässä kohtaa oleva teksti olikin ihan puuta heinää, hups...
Sitten taitaa palomuurisi blokata liikenteen, google ainakin auttaa muurin ohittamiseen. Mulla ainakin ei F-Securen kanssa tarvinnut muut tehdä kuin sallia µTorrent kun F-S sitä kysyi... Muuta en tähän hätään keksi, ellei sitten... Onko käytössäsi kenties jokin taloyhtiö-netti? EDIT Voisit ehkä tilapäisesti kokeilla yhteyttä ilman palomuuria, mutta en kyllä oikein suosittele, se kun on olemassa ihan hyvästäkin syystä...
Mitenkäs sitten tuon palomuurin tilapäinen sammuttaminen ihan sen aikaa, että tuon yhteyden pääsee testaamaan? Eli lataa joku ihan satunnainen tiedosto, jossa varmasti on jakajia ja lataajia (vähintään 100). Sitten vielä tuo että onko nettiliittymäsi "oma" vaiko taloyhtiö-netti, nimittäin nuo taloyhtiö-netit ovat vielä oman reitittimen takana johon ei itse voi noita porttiohjauksia tehdä jolloin se estäisi liikenteen.
Mulla olis kans ongelmana että näytää keltaista se Bitcometin valo ja olen käynyt sillä PortForward sivulla mutta sitä modeemia mikä mulla on niin ei mainita siellä ei löydy saman merkkistä. Osaako Joku neuvoa yhtään?