Bittorrent katkaisee yhteyden?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Graben, Apr 21, 2004.

1. Graben

Graben Member

Trophy Points:
    11
    Kun lataan jotain Bittorrentilla, niin aluksi lataa normaalia vauhtia, mutta jossain vaiheessa yht'äkkiä koko netti yhteys katkeaa. En pääse edes Internettiin. Koneen sammutettua, netti toimii taas BT lataa jonkin aikaa ja taas sama homma.

Onko joku selvittänyt omalta koneelta tällasta ongelmaa, tai tietäiskö joku mikä vois auttaa?

2. Rattus

Rattus Guest

Minulla oli vastaavanlainen ongelma, mutta syynä oli Saunalahden liittymä, joka välillä katkaisi yhteyden hetkeksi. Yhteys ei palautunut muuten, kuin buuttamalla kone, tai pudottamalla verkkoyhteys pois käytöstä ja nostamalla se takaisin ylös.

Muutaman vikailmoituksen jälkeen ongelma on korjaantunut. Ainakin siltä vaikuttaa...

3. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Kaverilla muistin yhteensopivuus ongelma emon kanssa aiheutti ton torrentin suuresta muistin käytöstä johtuen.Asus A7V600 ei toiminut kunnolla kingstonin muistien kanssa.
    BF:n muisti korjasi asian.

4. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Mikä Torrent ohjelma? Mikä käyttöjärjestelmä? Windows9x käyttikset vissiin menee helposti tukkoon torrentin kaltaisissa P2P verkoissa...torrent on aika rankka noiden yhteyksien määrässä ja tukkii helposti yhteyksiä.

5. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu, melko varmasti käytät Win9X sarjaa, rajoittamalla sallittujen yhteyksien määrä ongelman pitäis ratketa. Sopivia määriä en kyllä valitettavasti tiedä.

6. Graben

Graben Member

Trophy Points:
    11
    Mä oon aika amatööri noitten koneiden kanssa, mutta sen verran tiedän, että nyt mulla on ABC ja joskus kauan sitten kokielin BT++, mutta siinä ilmeni sama ongelma, niin turhauduin ja heitin koko BT:n roskiin. Nyt kuitenkin olen päättänyt yrittää uudestaan, mutta taas se vie voimat. Käyttöjärjestelmä on windows XP. Kaverilla on täysin sama kone mutta vain 256 muistilla ja ohjelma toimii moitteettomasti. Itse ostin joku aika sitten lisää muistia ja mulla on 384.

Last edited: Apr 22, 2004
  7. Graben

Graben Member

Trophy Points:
    11
    Rajoitin sitä Uploadia limitedistä 40 kb/s:iin, eikä vielä ainakaan ole ongelmaa ilmennyt.

8. jemppa

jemppa Member

Trophy Points:
    16
    Joo mulla oli kans vastaavanlainen juttu pari kolme viikkoa sitten. Kun imutti bittorrentilla, jonkun ajan päästä selainyhteys katkesi, mutta torrentilla kamaa juoksi kuitenkin täydellä vaudilla molempiin suuntiin. Koneen kun buuttasi tai kirjautu ulos, netti taas toimi täysin.
    (Saunalahti 512/BitTornado/Win98)

9. Graben

Graben Member

Trophy Points:
    11
    Siis torrenttikaan ei lataa...MUTTA NYT ON PELANNUT MOITTEETTA!!

10. stitch

stitch Regular member

Trophy Points:
    26
    joo hyvin pitkälti samoilla linjoilla
    netti yhteys pelaa alkuun moitteetta sit yhtäkkiä mikään ei liiku minnekään siis lataukset katkeaa ja selainkaan ei saa avattua sivuja vaikka nettiyhteyden kuvakkeessa vilkkuu vihreät nuolet joten yhteys pitäisi olla. koneen buuttaus auttaa asiaan.
    käyttis on xp ja muistii 1024mt ja on toiminu moitteetta tähän asti

11. edge

edge Regular member

Trophy Points:
    26
    no jaa... itellä on soneran 512/512 adsl, netti kanssa aina välillä hiipuu, eli lataukset katkee, irc yhteys katkee, selain "jämähtää", välillä vilkkuvalot stoppaa motusta jne. joskus lähtee käyntiin itestään, joskus vaatii motun bootin, joskus täytyy bootata koko kone... mutta, itsellä erona on se että moista tapahtuu oli jokin p2p-ohjelma päällä tai ei, eikä myöskään sillä tunnu olevan merkitystä kuinka paljon kaistaa on käytössä...

joskus menee montakin päivää ettei näin käy, joskus sitä tapahtuu koko ajan

12. Graben

Graben Member

Trophy Points:
    11
    Joo, siis mä luulin ton upin rajoittamisen auttaneen, mutta ei kumminkaan auttanut. Eli kyse on varmaan vaan just palveluntarjoajan takkuilusta. Mutta se kyllä täytyy sanoa, ettei mulla enää mee kaista umpeen ellei ole abc auki.

13. stitch

stitch Regular member

Trophy Points:
    26
    joo mulla kaan ei ollu tota ongelmaa ilmesest kun eile 9 tuntii johtu ilme sest isp:stä

Share This Page