elikkäs kun yritän imuttaa bittorrentilla ihan mitä vaan niin se ei imuta kuin korkeintaan 15kbps! osaisko joku neuvoo mitä pitäs tehä
tää saattaa vaikuttaa vähä idioottimaiselta kysymykseltä, mutta mikä sun netin nopeus on? ajattelin vaan et jos on joku ISDN niin eipä sieltä sen enempää ole mahdollisuus tullakaan edit: pahin typo
Miten paljon siinä tiedostossa on seedaajia, yksi?..voi olla joku limitteri päällä. Ootko muuten SP2 asentanut koneelle?
täällä ihan sama ongelma. Mulla ei ole SP2 asennettuna. Sen sijaan on Nortonin Internet Security ja sen täytyy laittaa pois päältä, josko aikoo edes saada filuja alkuun (silti pallukka pysyy keltaisella ja nopeus tosi surkea). Soneran ADSL on luokkaa 1Mb. Pitääkö Norttoniin puhkoa jotain portteja, jotta saa tuon Bittorrentini kulkemaan (olen kyllä tuolle ohjelmalle sallinut sinne palomuurin puolelle pääsyn sisään ja ulos) mutta en tiedä minne pitää määritellä mahdollinen portti ja mikä se portti on Bittorrentilla ja esim. DC++. Tietääkö joku muu?
mulla on 1mbps netti ja en oo asentanut sitä sp2 enkä ole ees ikinä kuullu siitä voisko joku kertoo mikä se o
no oletkos kokeillut sillä Megasella yhteydellä imuttaa esim. rehellisiltä servuilta. mbnet.fi/ajuriapaja, mites tuolta tippuu isohkot tiedostot. 100-110Kt/s??????, pitäs tulla tota luokkaa. Sitten täysin mahd. että Internet operaattorisi/operaattorit "kuristavat" kaistaa p2p tiedostonjako ohjelmien käyttämiin portteihin ja sit ei vaan tipu kunnolla.... mites muilla kokemuksia "liikenteen priorisoinnista"???
Siis se netlimitteri vai? Ohjelma, jolla säädetään sisääntulevan ja ulospäin menevän kaistan nopeutta. Uploadin voi pudottaa vaikka 5 ktps, mut tos jo kärsii sisääntuleva liikennekin. Liikaa ei kannata rajottaa. Eli voi johtua siitä, että tiedostolla, jota koitat saada on vaan vähän jakajia/muita lataajia. Eli koitas ladata joku ~3Mt paketti joltain nettisivulta ja kato nouseeko nopeus ~100 ktps, mieluiten kotimaiselta. @arves: Älä ihmeessä ota sitä koko palomuuria pois päältä. Sen portin numeroks voi laittaa vaikka 33556. Älä kuitenkaan niitä vakioportteja käytä (6881 - 6889, muistaakseni), joku isompi. Koitas ennen noita porttimäärittelyjä laittaa internet securitysta "permit all" päälle käyttämällesi ohjelmalle. Avaa internet security -> personal firewall -> configure -> programs -> hae listalta kyseinen ohjelma ka klikkaa sen vieressä olevaa kohtaa "internet access" -> permit all ja lopuksi ok. Jos tulee ilmoitusta, että portti on kielletty, niin sen saa aika monesta torrent-clientista itse muutettua. Katso ohjelman asetuksia, varmaan löytyy maininta ohjelman käyttämästä portista.