Tässä olen muutaman viikon nyt ollut onnellinen linux-käyttäjä, mutta kokeilin asentaa bittorrenttia, eikä oikein onnistunut. Latasin siis bittorrent-4.0.4.linux_i686-2_all.deb-tiedoston ja pistin sudo dpkg -i /paikka_mihin_ladattu/bittorrent-4.0.4.linux_i686-2_all.deb Paketti asentui kait ihan hyvin, mutta miten pääsen käyttämään ohjelmaa? (anteeksi.. en _todellakaan_ tiedä, kun tätä windows-polvea olen D)
terve ! olisi kiva kun mainitsisit mitä linuxia käytät kun oikeastaan voidaan ajatella että eri linux distrot ovat oikeastaan eri käyttöjärjestelmiä... no paketista päätellen debian tai sen johdannaisia
lait selaimes avaa torrentit btdownload.py :llä oikeen depianeista tiedä minne asentuu mut löytynee: (ensin updatedb) locate btdownload voi olla et ohjeet o liian fedoran silmin mut jos onnistus
siis kubuntu ??? no oisit heti sanonut http://olwin.free.fr/serendipity/index.php?/archives/1-Easy-Kubuntu-0.4-beta.html ja tietysti tämä http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=66563
Kokeilin Suse 10.0:n mukana tulevaa bittorrent ohjelmaa aikasemmin tällä viikolla. En muista nyt sen ohjelman nimeä, mutta jostakin syystä lataus oli sillä todella hidasta verrattuna Windowsissa käyttämääni clientiin. Onkohan syy clientissa vai Susen oletus verkkoasetuksissa? Veikkauksia?
RideJRide Avasitko palomuuriin reikiä tuota BitTorrenttia varten? Nopeus nousee varmasti kun avaat esimerkiksi 6890:6920 ja laitat tuon saman alueen BitTorrentin asetuksiin. edit: quoten fixaus
Mikäs tuo SuSe 10.0:n oma bittorrent clientti on oikeen ja mistä se löytyy? Kun täs justiin pähkäilen että miten torrenttia pääsis käyttämään?
Konsolissa voisit kokeilla ihan 'bittorrent', tai vähän alkua ja sit Tabilla kokeilet jos se arvais loput. Smeg -nimisellä menueditorilla voit sitten luoda "käynnistä-valikkoon" sille oman ikonin. Firebr: Kokeile samaa neuvoa, mutta SuSessa vakiona oleva torrent-ohjelma oli nimeltään ehkä 'btdownload', vai oliko 'ktorrent' (saattoi olla et joutui asentamaan)
YaST -> Ohjelmisto -> Ohjelmistonhallinta Kirjoita Etsi kohtaan "bit torrent" Ja asenna haluamasi paketit. YaST -> Turvallisuus ja käyttäjät -> Palomuuri Avaa haluamasi porttialue (tcp ja halutetssasi udp) Mulle noi ilmestyi kyllä automaagisesti valikkoihin, ja 'smeg' tuskin kuuluu SUSEn perusasennukseen. ;-)
SuSea en itse käytä, ja omassani ei kaikki ohjelmat sinne ilmesty. Unohdin toki mainita että älä asenna/käytä Smegia ellei siihen ole tarvetta. Ja ollaanhan tässä muutenkin ohjelmia asentamassa niin miksei menu editoriakin mikäli vain sille on tarvetta.
Valikkomuokkaimelle voi olla tarvetta mutta tuo smeg* ei kaikissa tapauksissa toimi * Simple Menu Editor for Gnome
Olen käyttänyt KTorrent-ohjelmaa, joka on moitteetta homman hoitanut. Ei varmaankaan paras? http://ktorrent.pwsp.net/
Joo alkoi torrentit pelata, mutta kovin hiljaa... <quote>Avasitko palomuuriin reikiä tuota BitTorrenttia varten? Nopeus nousee varmasti kun avaat esimerkiksi 6890:6920 ja laitat tuon saman alueen BitTorrentin asetuksiin. </quote> mitenkäs niitä availlaan yastin kautta, tai yleensäkki?