Useita viestiketjuja luettuani heräsi minulla muutama kysymys koskien Blu-ray soittimia sekä televisioita. Ensiksi mietiskelin, että kun nykyään tuntuu kovinkin monella olevan oma kotiteatteri kotonaan ja sen myötä paljon vanhempaa sekä uudempaa hifiä siellä, niin kuinka moni on esimerkiksi hankkinut Blu-ray soittimen kaveriksi Full HD television tai projektorin? Tai kuinka moni on tyytynyt Blu-ray soittimeen joka on kytketty huonompilaatuiseen televisioon/projektoriin? Itselläni on (voisi jopa sanoa "karvalakki mallinen") epsonin(http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/5835/epson_tw10h) perus projektori johon on tavallinen dvd soitin kytkettynä. Nyt sitten kun olen saanut äänipuolen täysin haluamaani jamaan, niin on ruvennut Blu-ray kiinnostamaan. Mitä mieltä siis olette, meneekö investointi kokonaan hukkaan jos ostan sonyn BDP-S300 soittimen ja kytken sen omaan epsoniini komponentti kaapelilla? Olisiko kuvassa yhtään eroa perus dvd:n kuvaan epsonissani? Olisihan se mukava olla hifistelijä ja ostaa kaikki viimeisenpäälle, mutta kun nuo FullHD projektorit tuntuvat olevan hyvinkin kalliita niin ajattelin ensiksi pelkän Blu-ray soittimen ostoa. Kertokaa ihmeessä kokemuksenne ja mielipiteenne Kiitos!
Eipä taida juuri DVD:tä ja Blu-ray:ta erottaa tuolla. DVD:n resoluutio kun on korkeintaan 720×576 ja Blu-ray:den 1920*1080. Tuo sinun vehkeesihän pystyy 854x480 resoluutioon joten ei juuri kannata Blu-ray:ta hommata, ellei sitten ole tarkoitus tulevaisuudessa hommata tuommosta HD telkkaria tai projektoria.
niin joo tottahan se on, että loppujen lopuksi kuitenkin kuvanlaatu on pitkälti riippuvainen resoluutiostaehkä jotenkin aattelin että kirkastuisiko kuva tai poistuisiko sellainen ns "sumu" kuvasta tuolla komponenttikaapelilla..kun nykyinen dvd soitin ei tue muita videolähtöjä kuin S-video ja normi rca video. Tai esim että onko dvd ja Blu-ray soitinten kuvanlaadussa paljonkin eroa tavallista dvd-levyä toistettaessa?joskushan se HD projektori on hankittava
Luulen kyllä, että kuvanlaatu paranisi enemmän, kun vaihdat ensin tykkiä, etkä soitinta. Ja vaikket ostaisi täys-HD-tykkiäkään, jo joku 1280xx laite, jossa on hyvä kontrasti olisi parannus nykyiseen, vaikka materiaali olisi ihan vain DVD-tasoista. Montako Blue-ray leffaa (suunnilleen )muuten omistat eism. vuoden sisällä? Tai käytätkö tykkiä myös tietokoneen näyttönä?
niin, oikein hyvä pointti tuokin. Melkeempa pelkän tykin vaihdolla saa kyllä enemman kuvanlaatua parannettua paremmalla hinta/laatu suhteella. Vaikea sanoa montako Blu-ray elokuvaa omistaisin vuoden sisällä, kun riippuu monesta asiasta..eli tarkoitus ei ollut niinkään saada hyödynnettyä Blu-ray :n kaikkia ominaisuuksia, vaan vähän parantaa kuvanlaatua. Projektori on lähinnä pelkästään elokuvakäytössä. Taidan olla liian ohkasilla eväillä nyt liian suurta matkaa tekemässä Olisi varmaan fiksuinta minun vielä keräillä budjettia ja sitten kerralla laittaa kuva kuntoon