Blue Screen of Deatheja ja kaikenlaista muuta

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by UnknownUserD, Mar 6, 2012.

  1. UnknownUserD

    UnknownUserD Regular member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    109
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli minulla on siis nyt uusi ongelma tämän minun 2011-koneen kanssani. Kyseessä pöytäkone, Windows 7 Home Premium 64bit. RAM muistia 8GT, 3.20GHz prosessori, 1TT kiintolevy.

    Ongelma:

    Eli siis minulla on alkanut esiintymään ihan silloin tällöin, Blue Screen of Deatheja. Ne menee niin nopeesti ohi, etten virheilmoitusta saa tietoon. Eli siis Blue Screen of Death, ja 1 sec pääst kone käynnistyy uudelleen. Sitä siis jatkunut ihan silloin tällöin 2 päivän ajan, ainakin 2krt päivässä.

    Tänään taas iltapäivällä kun avasin koneen, kuului kauheaa pörinää (jo ennen Windows-startup logojuttua). Koska en halunnut rikkoa konetta kokonaan, sammutin koneen virtanapista ja käynnistin uudelleen. Silloin toimi.

    Päivitin eilen NVIDIA-ajurit, näytönohjain siis NVIDIA GeForce 405. En ole siitä lähtien nähnyt enään BSOD'ita, mutta enpä ole ennen kuullut käynnistäessäni konetta, tuota kauheaa pörinää mitä tänään kuulin.

    Muutenkin, kone on ollut välillä aivan tukossa. Vaikka prosessori on laatukamaa ja RAM muistia pitäisi olla tarpeeksi (silloin kun kaikki lagii eikä pääse mitään tekemään, on tehtävienhallinnan mukaan vain 20% RAM muistista käytössä). Joskus, kun painan CTRL+ALT+DEL, tulee pelkästään musta ikkuna ja Windows kohta ilmoittaa (ihan suomeksi), että käynnistä tietokone uudelleen virtanapista... Eikä ole kyllä mukavaa.

    Ja niitä BSODeita siis tapahtuu ihan randomisti. Joskus katoin pelkkää YouTuben-etusivua, ei yhtään peliä yms päällä, BSOD. Eilen taas kaveri pelas Minecraftia ja tuli BSOD 2 krt sen pelatessa. Ei mukavaa.

    + Minulla on palomuuri, ZoneAlarm Free Firewall. Sen takia, koska teen ''ohjelmatestejä'', eli katselen, miten ohjelmat käyttäytyy, yms, ja koitan itse tehdä omista ohjelmistani parempia. Samalla saan tietysti enemmän tietoturvaa, koska seikkailen ties missä ja latailen ties mitä. Mutta lue tuo E:, jos luulet, että minulla on haittaohjelma. Muutenkin, Windowsin palomuuri ON huono. Olkoot XP taikka 7, älkää mulle siitä sanoko.

    E: Olen varma ettei haittaohjelmasta ole kyse. Tietokoneessa ei ole mitään merkintää, että jokin haittaohjelma käynnistyisi automaattisesti koneen käynnistyessä. Ei regeditissä, ei msconfigissa, ei käynnistysvalikossa, ei missään. Avast ei löydä mitään, Malwarebytes' Anti-Malware ei löydä mitään. HiJackThis-logejani osaan itse katsoa ja ihmetellä ihan ilman apua, enkä mitään epäillyttävää ole löytänyt. Se siis haittaohjelmista, okei?

    Kiitos jo etukäteen!
     
    Last edited: Mar 6, 2012
  2. UnknownUserD

    UnknownUserD Regular member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    109
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Oho, quotesin vahingossa, kun piti edittaa. Voi poistaa tämän postin.
     
    Last edited: Mar 6, 2012
  3. UnknownUserD

    UnknownUserD Regular member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    109
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ja taas -.-.... Noh, poistakaa tämäkin posti! Anteeksi!
     
    Last edited: Mar 6, 2012
  4. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kerroppa nyt tarkkaan mitä osia sulla koneessa on eikä pelkkää 3.2hgz myös virtalähde(merkkikin), emolevyn malli ja ootko itse kasannut ja minkälaiset lämmöt koneessa on.
     
  5. UnknownUserD

    UnknownUserD Regular member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    109
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No kerrotaanpa sitten kaikki samalla kerralla.

    1. Prossu: Intel Core i3 550 @ 3.20GHz Clarkdale 32nm Technology (50-55C* näyttää lämpötila tällä hetkellä)
    2. RAM: 8,00Gt Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24). Yksi RAM ''kapuloista'' on minun itse laittamani, 4Gt Kingstonilta. En muista tuotemerkkiä.
    3. Emolevy: MSI 2A9C (CPU 1) (48C* näyttää olevan lämpötila tällähetkellä)
    4. Grafiikat: HP S2331 (1920x1080@60Hz), 1024MB GeForce 405, ja GeForcen lämpötila näyttää olevan 62C*
    5. Kovalevy: 977GB Hitachi Hitachi HDS721010CLA332 (RAID), lämpötila: 42C*
    6. Ääni: Realtek High Definition Audio, tosin myös NVIDIA HD Audio.

    En ole kasannut itse, olen lisännyt vain 4Gt RAM muistin, kuten sanoin. Virtalähdettä en tiedä, enkä sen merkkiäkään. Ja nyt en rupea konetta aukomaan tai mitään sen löytääkseni. Kone on HP'n, malli: G5383sc.

    E: Googlesta sain virtalähteestä nämä tiedot:

    Internal 300W (100V-240V)
    Form factor: Internal ATX
    Total wattage: 300W
    Nominal input voltage range:
    100-127V/8A (50-60Hz)
    200-240V/4A (50-60Hz)
    Dimensions: 150mm x 140mm x 86mm (5.9 x 5.5 x 3.4 inches)
     
    Last edited: Mar 6, 2012

Share This Page