Elikkä mun konen on sammuillu ja vetänny blue screenia jonkun 4kk. Mutta nytten kone on alkannu kettuilemaan tihempään tahtiin. BS tulee nytten aina kun käynnistää konetta ja näyttikselle tulee vähänkin jotain rasitusta. Olen asentannu näyttikseen uudet ajurit kahteenkertaan jo eikä tämäkään auttannut kun sen jälkeen alkoi tulla BS taas. Nytten BS herjauksia tulee virustorjunnasta että se pitäisi poistaa vaikka olen poistannut sen jo. Olen kokeillut asentaa widowssia kahdelle eri kovalevylle ja samat BS koodit tulevat silti :/ Nytten kun koitan asentaa windowssia uusiks niin siinä asennuksen aikana tulee jo BS. Elikkäs mitäs tälle vois tehä, kaikissa osissa olisi viellä takuutakin jäljellä. EDIT: viimeisin BS koodi kun kotin asentaa windowssia STOP: 0x0000007E viittaa Biossi onglemaan ? täytyy yrittää päivittää biossi nytte.
Onko koneesi siis toiminut aikaisemmin oikein nykuisellä systeemillä. Mikä käyttis sinulla on? Tässä nyt muutamia ehdotuksia ja kysymyksiä, ne keskittyvät kyllä tiiviisti XP-käyttikseen, mutta sovetuu käytettävässti muillekin. Lataa MEM-test ja sitä läpi muutaman kerran. Mikä näytönohjain on? Riippuen näyttiksestä, voi olla että sen heikosta kohtaktista johtuen, saattaa olla valmis uunissa paistettavaksi, jolloin tinat taas valuisivat oikeille paikoilleen Paljonko kiintolevytilaa? Mikäli kyse on XP:stä, niin lue tämä: http://support.microsoft.com/kb/330182/fi Toivottavasti saat näihin kaikkiin kysymyksiin vastauset. Tässä vielä yksi linkki: http://answers.microsoft.com/fi-fi/...c3fe-70b8-4736-b721-a46604afc33b?tab=MoreHelp
Elikkä kyseessä on windows 7 ja näyttiksenä on MSI 470 GTX kiintolevyllä on tilaa 16gt. Tota memtestiä on aika paha ajaa läpi ku ei mulal ole tällähetkellä edes winukkaa tos koneessa enkä saa asennettua sitä winukkaa ku tulee blue screen :/ Päivitin biossinkin tossa yöllä niin ei sekään auttannut.
Nyt sitten käydään kaikki mahdollisuudet läpi, varaudu !! RAM muistia koneessasi? Ja kun asennat Winukkaa koneeseen, voi hyvinkin olla että Windows tarvitsee enemmän levytilaa koska sehän tunnetusti käyttää tilapäistiedostoja asennuksessa jotka ne sitten poistaa asennuksen jälkeen. Kuinka paljon sinulla on levytilaa toisessa kovalevyssä? Onko koneessasi kenties kiinni hiiri TAI näppis jotka ovat viallisia tai jokin muu laite joka on viallinen? Oletko käyttänyt konettasi korjaajalla kertaakaan? Mikä suoritin? Malli? En saanut tekstistäsi oikein selvää että kuinka vanha koneesi on? Kysymysten loppu.
Kone on nytten tasan vuoden vanha, koneessa on ramia 4gt suoritin on phenom 2 T1055 x6 levytilaan on nytten 250gt. Otin koneesta ramit ja näyttiksen irti putsasin liitokset ja laitoin takaisin kasaan, nytten oon saannu asennettua winukan ja ajurit siihen eikä blue screenei ole näkynnyt toistaiseksi. Voisin viellä kai ajaa sen MEM-testin läpi jos muisteis olisi jotain vikaa....
Nytten kun käynnistin tadaa blue screen en ehtinyt lukea koodia siitä kun se buuttas niin nopee... En tiedä johtuuko nää BS:t widowssin päivityksistä kun tää oli ladannu ne kaikki ja asentannu viime sammutuskerralla.
Ennenkuin Windows-latausruutu tulee näkyviin kun käynnistät tietokonetta, näpytä F8 näppäintä. Pääset valikkoon. Valitse sieltä ''Älä käynnistä Windowsia uudelleen virheen sattuessa'' tai jotain sellaista, osaat kyllä itsekin päätellä mitä tarkoitan jos et nyt tuota lausetta löydä Sitten annat sen vain ladata ja kun tulee BS niin sen pitäisi näkyä, ota STOP merkkikoodijuttu paperille ja pistä googleen TAI seuraavaan viestiisi.
Ajoin tossa jonkun widowssin muisti diagnosoinnin niin siinä sanottiin että pitäisi ottaa yhtettä laitteen valmistajaan et siel on laitteisto onglemia. Eli mulla on ram muistit paskana ? EDIT: ajoin memtest89 läpi niin se sanoo ettei muisteis pitäisi olla mitää vikaa :/ Mitäköhän se widows sitten valittaa että jotain on rikki.
Make_72, tossa ohjeessa on yksi pieni mutta..: Miten pääsisit koneelle jos käynnistäessä tulee BSOD? Jepjep... Vikasietotila ei minullakaan toiminut sillonkun minulle tuli käynnistäessä BSOD.
juu,tiedän kyllä ettei tuota pääse tekemään jos windows ei käynnisty,mutta käsittääkseni tässä tapauksessa sen kuitenkin saa käyntiin,koska muuten on aika vaikeeta tehdä näitä->
Veikkaisin et muistit on paskana meeen huomenna broidille testaa sen muisteilla jos toimis, saa nähdä onko aiakaa.
Tutkitaanpa nyt vielä tätä vähän tarkemmin. STOP 07E ei merkitse huonoa BIOSia vaan on moniselitteisiä ajureista ja softista rautapuolen yhteesopimattomuuksiin. Miten se kone nyt toimii ja missä vaiheessa sinisiä ruutuja tulee ja mikä on niiden STOP? Mikä se memtest oli, oliko memtest 86+ eli ei Windowsissa ajaettava? Pääseekö tapahtumienvalvontaan katsomaan siellä olevia virheitä? Oletko katsonut Laitehallinnasta mahdollisia huomautuksia. Sinisen ruudun hyvä analysoija on tämä (jos ohjelmia voi ladata): http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Vaihdoin välimuistit mun ja broidin koneista päikseen. Nytten molemmat koneet ovat toiminneeet pari päivää ilman mitään onglemia. Olisiko niissä muisteissa sitten ollut joku yhteen sopivuus ongelma ? Molempien koneiden muistit olivat ddr3 1333mhz 2x2 gb
Ei pitäisi olla, jos muistit ovat samoja ja samassa koneessa vielä samanlaisia. Voi olla mahdollista, että jokin muisti on huonosti kiinni jos vaihtaminen samanlaiseen auttaa. Muistien testausohjelma on siis memtest86+ ja sitä tulee ajaa melko pitkään, esim. yön yli. Testi ei pysähdy itsestään vaan se pitää pysäyttää. Minkäänlaisia virheitä ei saisi ilmaantua, jos ilmaantuu, niin parasta uusia viallinen. Laitoin juuri pienen oppaan sinisestä ruudusta sivuilleni. Tästä: http://neptunet.net/blogi/2011/11/07/sininen-ruutu-eli-bluescreen-eli-bsod-opas/
Noh ehtihän se kone toimia neljä päivää muistien vaihdon jälkeen. Ja taas tuli samat ongelmat esiin. Voisikohan siinä olla emo hajallla ?
Itsellä tässä juuri samanlainen tilanne töissä huollettavassa tietokoneessa. Itsellä ongelma ratkesi, kun otin prosessorin irti ja vaihdoin tahnat ja putsailin joka paikan. Eli vikana oli todennäköoisesti lämpöjen liiallinen nousu. -Club3D
Kyllähän noita vikamahdolisuuksia koneessa on vaikka kuinka paljon. Tämä respeti käy vain tähän tapaukseen. Mistä arvasit posessorin tahnoja ja kuumenemista epäillä?