Blue Screeneistä viimeinkin eroon

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by kasotoli, Aug 22, 2013.

  1. kasotoli

    kasotoli Member

    Joined:
    Jan 3, 2010
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi, mulla on noita Blue Screenejä tullut pitkän aikaa aina silloin tällöin. Oon itse yrittänyt googletella ja seurailla ohjeita, mutten oo oikein saanut kunnolla infoa. Esimerkiksi toi BlueScreenview on koneella, joten sillä voin tänne jotain infoa laittaa. Ja taitaa joku toinenkin ohjelma olla koneella. Kertokaa mitä tietoja tarvitsette?

    Memtestiä varmaan joku tulee lähes heti ehdottamaan, mutta täytyy sanoa etten osannut tehdä sitä USB-tikulta. Onko se sillä mahdollista tehdä? Saisko tähänkin jonkun pikaoppaan?

    Kiitokset on valtavat, jos joku jaksaa lähteä auttamaan ja pääsen vihdoinkin eroon noista Blue Screeneistä!
     
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
  3. kasotoli

    kasotoli Member

    Joined:
    Jan 3, 2010
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Neljä viimeisintä blue screenia, tuo BlueScreenview antaa tällaisia tietoja:

    Bug Check Code: 0x0000003b Caused By Driver: ntoskrnl.exe Caused By Address: ntoskrnl.exe+75b80 Crash Address: ntoskrnl.exe+75b80

    Bug Check Code: 0x0000003b Caused By Driver: win32k.sys Caused By Address: win32k.sys+d37a8 Crash Address: ntoskrnl.exe+75c00

    Bug Check Code: 0x0000003b Caused By Driver: ntoskrnl.exe Caused By Address: ntoskrnl.exe+75c00 Crash Address: ntoskrnl.exe+75c00

    Bug Check Code: 0x00000116 Caused By Driver: dxgkrnl.sys Caused By Address: dxgkrnl.sys+5d054 Crash Address: ntoskrnl.exe+75c00


    Kyllähän noista näyttää jotain yhtäläisyyksiä löytyvän..?


    --

    Kun tuon memtestin saa usbille siirrettyä, niin käynnistyykö se itsestään kun koneen käynnistää uudelleen, vai kuinka? Vai saako sen käyntiin, kun kone on päällä?
     
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Last edited: Aug 22, 2013
  5. kasotoli

    kasotoli Member

    Joined:
    Jan 3, 2010
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pakko nyt olla vähän yksinkertainen ja tyhmä, mutta pitäisikö tuon korjaantua lataamalla tuo Hotfix?
     
  6. kasotoli

    kasotoli Member

    Joined:
    Jan 3, 2010
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Memtestin ajoin läpi 7 kertaa, eikä tullut erroreita. Myöskään ensimmäisen linkin Hotfixiä asennettaessa tuli jokin tällainen ilmoitus: Tämä päivitys ei koske tietokonettasi.

    Ajurit pitäisi olla kaikki ajan tasalla, pois lukien näytönohjaimen, jonka uusin versio ei oikein toimi kunnolla, koska näyttö "jumittuu" eli hiiri ei liiku mihinkään, mutta alkaa aina toimia kun laittaa vanhemman version.

    Mitäs tässä voisi seuraavaksi kokeilla? Toisen linkin hotfix ei ilmeisesti koske mun saamia Blue Screenejä?
     

Share This Page