Bluescreen ongelma.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Deathmask98, Nov 10, 2012.

  1. Deathmask98

    Deathmask98 Member

    Joined:
    Nov 10, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noniin elikkäs oon tän vuoden aikana saanut paljon, PALJON bluescreenejä. Bluescreenien teksti on aina ollut sama. Esimerkiksi äskettäin tuli: ''IRQL_not_less_or_equal''. Luin netistä tietoa näistä bluescreen erroreista ja sain tietooni tämmösen ohjelman ku BluescreenView. Sen avulla oon päässyt näkemään bluescreenien aiheuttajat ja aattelinpas nyt kysyä teiltä ammattilaisilta, kuinka korjata nää ongelmat.

    Koneen tietoja
    Kone on ostettu iskän tietokoneliikkeestä, joka oli ollut jonkun asiakkaan itse koottu.
    Kone toimi täydellisesti pelejä pyörittäen, kuten vieläkin, mutta alle kuukauden sisällä ensimmäiset bluescreenit tulivat. Epäilin GTA San Andreasta, jonka olin ennen bluescreeniä asentanut. Epäilykseni tuli siitä, kun kaverini asensi GTA:n ja sen jälkeen sai bluescreenin pariin kertaan.

    Speksejä:
    Suoritin: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz
    Muisti: 4096MB
    Näyttis: NVIDIA GeForce 8800 GTX
    Näyttiksen muisti: 2530MB
    Järjestelmä: Windows 7 Home Premium

    Bluescreenien tiedot
    Joo elikkäs bluescreenejä tulee melkee joka päivä nykyää, ennen niitä tuli harvoin, mutta silti tuli. BluescreenView on sanonut monen bluescreenin syyksi:
    ntoskrnl.exe ajuri.
    Ja tässä on sitten näitä parametrejä (ilmoitan ne jos on tarvittava tietää).
    Minusta tuntuu, että koneessa on joku virhe ettei se suostu toimimaan oikein tai sitten jokin rikki. Varsinkin kun katsoo tätä lokia tässä BluescreenViewissä, se ilmoittaa aikoja vuodelta 2009, vaikka kone on ollut mun käytössä vasta 2012. Kaikilla bluescreeneillä näyttää olevan joku yhteinen aika. Esimerkiksi 00:19:00. Tuo 19 sekunti on yleinen ja melkein kaikki tapahtuu yöllä kymmenen - kolmen aikoihin tai päivällä samoihin aikoihin.

    Pistäkääs viestiä jos tarviitte lisätietoa tai tiedätte auttaa.
    [​IMG]
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Kannattaisi aloittaa selvittämällä mahdolliset muistiongelmat. Lataa osoitteesta http://www.memtest.org/ muistitestin uusin versio Pre-Compiled Bootable ISO (.zip). Polta tästä levykuvasta CD. Käytä siis poltto-ohjelmaa, joka osaa polttaa ISO-tiedoston CD-levyksi. Boottaa kone tältä levyltä ja anna Memtestin pyöriä pitkän aikaa, vaikka yön yli. Muisteista ei saa löytyä ollenkaan virhetä.
     
  3. Deathmask98

    Deathmask98 Member

    Joined:
    Nov 10, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juuh minäpä pistän tuon pyörimään, kertokaas sitten mitä tuon jälkeen tulisi tehdä?
    Bluescreenejä on tullut esimerkiksi: ''BAD_POOL_HEADER'' ja ''MEMORY_MANAGEMENT''. Välillä on käynyt semmoisiakin kuin liittyen jotenki korruptuneesee tiedostoon.
     

Share This Page