Bluetoothtin kautta nettiin?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by KokisMan, Feb 10, 2007.

  1. KokisMan

    KokisMan Regular member

    Joined:
    Oct 27, 2006
    Messages:
    154
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo, elikkä minulla on 2 tietokonetta, joista toinen on "langallisessa" netissä. Toisessa tietokoneessa ei ole nettiä, mutta siinä on sellainen Bluetooth-tikku. Myös toisessa koneessa on bluetooth. Eli varsinaisena kysymyksenä oliisi että voinko käydä mitenkään netissä tuolla koneella, jossa ei ole nettiä, vaan pelkästään Bluetooth palikka? Jos voin, niin millaiset asetukset minun pitää tehdä?

    P.S Ei haittaa jos kummankin koneen pitää olla päällä kun käyn tuolla "netittömällä" koneella Bluetootin kautta netissä. Jos pääsen vain nettiin niin se riittää.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
  3. KokisMan

    KokisMan Regular member

    Joined:
    Oct 27, 2006
    Messages:
    154
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    öö.. Olen aika aloittelija näissä netin-säätö hommissa joten voisitko tehdä ihan rautalanka ohjeen ja tarkentaa näitä asioita:

    1) Kummassa koneessa noi asetukset pitää tehdä?
    2) Onnistuuko että otan vain bluetoothilla yhteyden tähän "Nettikoneeseen" ja menen jotenkin nettiin?

    Vastausta odotellen - KokisMan
     
  4. KokisMan

    KokisMan Regular member

    Joined:
    Oct 27, 2006
    Messages:
    154
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikö kukaan tiedä?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Nuo ohjeet koskevat sitä yhteyttä jakavaa konetta. Tuon jälkeen kun yhdistää PAN:illa tai LAP:illa (en ole varma kummalla) niin homman pitäisi toimia teoriassa suoraan.

    Tämä siis olettaen että se IP-osoite, jonka tuon koneen verkkokortti saa on jotakin muuta kuin 192.168 tai 10. alkuinen.
     

Share This Page