BOOTMGR win 7

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by TH3L3kSA, Mar 23, 2012.

  1. TH3L3kSA

    TH3L3kSA Member

    Joined:
    Mar 23, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla olisi sellainen ongelma, tuossa minulla meni windows 7 solmuun jostain kumman syystä taas vaihteeksi, nyt kun formatoin kaikki kovalevyt ja aloitin asentamaan windowsia niin valittaa että levyltä puuttu tiedostoja, olen kokeillut 3 eriä windowsin levyä, mutta ei vaan anna asentaa vaan valittaa tosiaan niistä tiedostoista, sitten minulla on se ongelma että tietokone sanoo BOOTMGR is missing, olen säätänny asennus järjestystä biossista mutta ei ole mitään vaikutusta, olisko kellään minulle vinkkiä mitä minun pitäisi tehdä ? Nollaanko kokonaan biossin asetukset ja koita uudestaan ? Mutta mikä vinkiksi jos sekään ei auta ?
     
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Vaikuttaisi siltä, että asennus ja kone ei käynnistyisi asennusmedialta, vaan kone yrittäisi edelleen käynnistyä kiintolevyltä.
    -Varmista biosista, että ensimmäinen käynnistyspaikka on optinen asema ja että asennusmedia on boottaava.
    -Koneen käynnistyessä, asennusmedian olessa asemassa, on usein myös painettava jotain näppäintä, että asennus alkaisi oikeasta paikasta. Usein kannattaa naputtaa vaikka "välilyöntiä" kunnes asennus alkaa...
     
  3. Bluejack

    Bluejack Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2007
    Messages:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Palauta oletukset sieltä biossista ja tarkasta asennuskiekkojen kunto ja aseman millä niitä pyörittelet?
     
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Ei siinä mitään biossin oletuksia tarvitse paluttaa. Tarkista ainoastaan, että CD/DVD-asema on ensimmäinen boottijärjestyksessä.

    Levy sisään ja koneen käynnistys.
    Tulee teksti jotenkin tähän malliin "käynnistetäänkö CD/DVD:ltä, paina jotain nappia", paina jotain, niin asennus alkaa.
     
    Last edited: Mar 24, 2012
  5. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    Jos sun asennus lähtee käyntiin ja sit valittaa tiedostojen puuttumista niin ongelma on joko siinä asennus mediassa,DVD-asemassa et se ei lue kunnolla tai ram-muisti viallinen tai kovalevyssä vikaa.
     
    Last edited: Mar 24, 2012
  6. TH3L3kSA

    TH3L3kSA Member

    Joined:
    Mar 23, 2012
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tänään saan muistitikulla olevan windowsin koitan vielä sillä, jos ei sekään anna asentaan windowsia niin en tiedä enään mitä tehdä biossin olen nollannut pari kertaakin jo, koittannut vaihtaa bootti järjestystä yms muuta. Mutta kiitos hyvistä vinkeistä ! Toivottavasti nyt onnistuu !
     

Share This Page