Hei. Yritin asenaa Windows 7:kaa USB kautta mutta ilman tulosta. Kun olen laittanut USB bootattavaksi tulle teksti: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Itse en tajua mistä ogelma johtuu, Apua! (Anteeksi jos väärä alue)
Oletko tehnyt Windows 7:n ison sisältävän USB-tikun boottaavaksi esim "Windows 7 USB DVD Download Tool"illa?
Olen, mutta onko mahdollista että olen ladannut väärän ISO tiedoston? Latasin Hopeisesta omenasta Windows 7 Home Premium SP1-U ISO English x64: X17-58997.iso. Minulla on 64 bittinen kone.
Jos sulla ois vaikka vanha BIOS niin se ei välttämättä tue USB:ltä boottausta. Sillo kannattaa käyttää Ultimate Boot CD:tä. Toi virheilmotus tulee siitä että BIOS ei löydä bootattavaa mediaa. Kannattaa myös kokeilla Win32DiskImageria, sillä se ainostaan kirjoittaa .iso tiedoston tikulle, eikä asenna mitään käynnistysvalikkoja, kuten unetbootin, yumi ja monet muut. Kai myös valitsit USB:n bootattavaksi BIOS:ista.
Jos haluat Win7 64-bit iso-tiedostosta tehdä UEFI-yhteensopivan USB-tikun, älä tee asennusmediaa USB-tikulle Windows 7 USB/DVD download tool ohjelmalla, koska ohjelma tekee USB-tikulle NTFS-tiedostojärjestelmän. Tässä viestissä ohjeet jos haluat Win8 kannettavaan asentaa Win7:n.