Broidille settiä, 700 Eurolla

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by a4tech, Aug 18, 2010.

1. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Jeeaaah, elikkäs broidille pitäs kasata jonkunlaine setti täs lähiaikoin. Tiedän kyllä suunnilleen, mitä tällä hetkellä kannattaa ostaa, mutta vaatimuksia olisi ainakin :

- 4 GB Muistia
    - Windows 7
    - Wowi, mese, facebook, vent, skype, youtubet + muut webbisivut samaanaikaan (vaatii vissiin ramia + prossun jossa monta ydintä?)

Aika vapaat kädet muuten annan, mutta ajattelin tässä nyt kasailla jonkunlaisen setin, ehdotukseksi vain. Budjetti vaan on ainakin omasta mielestäni aivan liian pieni, ja lisäystä olisi omasta mielestä hyvä saada n. 150 euroa. Broidi nyt sanoi, että 700 euroa, toki voin siitä vielä neuvotella, jos jotain suurta hyötyä siitä saadaan.

Tässä ois oma setti mitä olisin ajatellut :
    http://www.aijaa.com/v.php?i=6575488.jpg

Siinäkin budjetin yli mennään heti. Ylitin broidille selittää, että osien hinnat ovat nousseet ja, että on todella hankalaa saada tuohon budjettiin mahtuvaan käyttöjärjestelmä, jotta kone pysyy edes jotenkin järkevänä. Ei tekisi mieli laittaa koneen uuteen koneeseen ikivanhaa HD 4850, kun on jo aika vanhaa rautaa. GTX 460 olisi aika ihanne, mutta budjetti -.-

Emolevy? Mitä olette mieltä? Onko ihan p*ska valinta vai onko tuo ihan käypä vaihtoehto? Parempi emolevy toisi varmaan jotenkin paremman päivitettävyyden, mutta tuossa on vissiin jopa uudet Sata 3 ja USB 3.0 liitännät? Vai onko ne tässä mallissa aivan hanurista? Crossfireä-kokoonpanoa koneeseen ei tule.

- Kiittäen A4tech AkA. aamuli

E: Ja kone siis tulee enimmäkseen pelailuun. Wowi + nettipelit + ehkä jotain uudempaa haluaa joskus kokeilla? Wowista kuitenkin on puhunut. En tuohon oikeen HD 5770 huonompaa näyttistä viitsisi laittaa, mutta...

Last edited: Aug 18, 2010
  2. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    No joo, näyttikseksi tämä: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/1A1-G000005507?t=false
    koska gigan malli. Eikä tuo ole muutenkaan kammottavan huono ole, ja 50e tosta ei saa millään keinoin pois ilman että tehot laskevat myös (tai ainakin päivitettävyys emolevyn ja virtiksen muodossa).

3. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Oho! Anteeksi mokani, vahingossa laitoin ton näyttikseksi (huoh). Ja ihmettelin jimmsin sivuilla, että miten samanlainen näyttis kalliimmalla, noh tuo olikin näköjään 512mb malli. Ei tuolla jimmsillä ole ennen edes ollut 512mb malleja?

E: Entä tuo emolevy? Onko se ihan ok ja uskaltaa laittaa koneeseen? Vai saako 10 euron parannuksella jotain parempaa? Tiedän, että parempia löytyy n. 130-140 euron hintaluokasta.

4. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
  5. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Millä perusteella tuo seagate pitäisi vaihtaa? Eikös se ole ihan laatumerkki? Ainakin olen jostain kuullut, että joissakin noissa Seagateissa olisi ollut vikaa, mutta kuulemma korjattu ongelma? Itsellä toki on toi WD Caviar, joten kai sen voisi sitten broidillekkin laittaa. Ja 90 sentin hintaero ei tosin paljon haittaa, mutta jostain kuullut, että Seagate olisi ihan laatumerkki?

6. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
  7. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Olen ton jo kertaalleen ehdottanut, mutta ei tuossa vissiin muuta parempaa ole, kun Crossfire tuki ja onko paremmat USB 3.0 ja muut liitännät?

8. wasdasi

wasdasi Regular member

Trophy Points:
    48
    Itse olen kuullut että seagateja hajoilee paljon enemmän kuin muita.

http://www.jimmspc.fi/tuote/890GX-EXTREME3 , mutta tuossa nyt maksaa lähinnä integroitunäytönohjain ja CrossfireX tuki.

9. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Onhan tossa mun jo aikoja sitten ehdottamassa parempi piirisarjakin. Ja enemmän ominaisuuksia sekä paremmat liitännät. Sekä se on sininen. Ja saa hienon laatikon, Asuksen mukana tulee vihreä laatikko. Joka myös on hieno, eikä nämä liity mihinkään mitenkään.

Ite ottasin AsRockin.

10. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Olisko se sitten siin? Näyttikseksi gigan versio ja WD:n kovo pakettiin?
    Hienoa palvelua täällä afterdawnissa, tuskin olen edes viestiä kerinnyt loppuun kirjoittamaan, kun on vastaus jo tullut. Olette kuitenkin uusia minulle? Justgameria en ole ainakaan ennen nähnyt, tosin wasdasin olen nähnyt joskus. Olen siis aamuli, jos joku sattuu tuntemaan, se account sai bännit virheellisen sähköposti osotteen vuoksi, joka ei ole kuitenkaan virheellinen, joten tein uuden.

11. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo accon tein vasta kesäkuun alussa, sun tunnukseshan oli suljettuna jo siinä niillä main muistaakseni. No, offtopic sikseen, giganen ja WD niin on nekin kunnossa ;)

12. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Jep. En tiedä miksei afterdawn voinut kertoa mikä se sähköposti osoite oli, niin voisin vaikka käydä aktivoimassa accon takaisin. No ei se sinällään enään paljoa haittaa, kun en täällä enää niin usein käy.

13. Felipe1

Felipe1 Regular member

Trophy Points:
    28
    tota jos ottaisit näytönohjaimeksi tämän?
    gtx 260?
    eiköhän se vie tuota 5770?

14. a4tech

a4tech Member

Trophy Points:
    16
    Toki ottaisin, itse en ainakaan jimmsin haulla löytänyt yhtään GTX 260. Eikö se tarjous ole jo loppunut? Jos on linkkiä voin toki senkin ottaa.

15. JustGamer

JustGamer Regular member

Trophy Points:
    46
    As you can see

Valitettavaa, muualta voi löytyä. Tai käytettynä, multa saat ostaa aidon 300 eurolla. Syy korkeeseen hintaan on se, että pitäs ostaa parempikin ja sitten virtalähde, enkä oo myymässä mitään ja sitä rataa, oon vaan Zanusseissani. Jossain myydään kyllä.

16. alludx

alludx Regular member

Trophy Points:
    26
    Jes, ostin just gtx 260 kortin ja sain sen eilen.

Share This Page