BSoD ongelma

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by taijamorso, Feb 25, 2012.

  1. taijamorso

    taijamorso Member

    Joined:
    Feb 25, 2012
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla niin menee hermot tän koneen kanssa ja oon yrittäny kaikkee, ja nyt ei enää meikäläisen äly riitä tähän.. Eli siis voisko joku viisas auttaa minua ?
    No ongelmahan on se, että tää vuonna 08 ostettu Acer Aspire 5730Z (Windows Vista 32-bit) on jo nyt pidemmän aikaan tehny tuota BlueScreenOfDeath:ia, ja nyt se on vaan lisääntynyt, ennen se meni aina ohi ja pystyin aina sen jälkeen normaalisti avaamaan tietokoneen, mutta nykyisin, kun yritän Windowsin normaalia käynnistystä, niin se päästää siihen omalle puolelle kirjautumisvalikkoon asti ja sitten BSoD ilmestyy ja vilahtaa ihan nopeasti, ja sitten kone käynnistyy uusiksi ja tätä jatkuis loputtomiin... No käynnistys kuitenkin onnistuu Vikasietotilassa verkkoyhteyksien kanssa, ja nytkin tässä vikasietotilassa sitten ollaan. No latasinpa sitten ton BlueScreenViewerin ja nyt sain selville nuita Bug Check codeja, Caused by driver -tietoja yms selville, mutta nytpä en osaa tehdä niille sitten mitään, koska en uskalla ruveta poistamaankaan niitä..
    Siinä kuva:
    taijanfotoja.kuvat.fi/kuvat/random/bsod.jpg
    Niin ja sitten tuo ohjelma korostaa ntkrnlpa.exe ja tcpip.sys -tiedostoja tuolla alapuolella.

    En sitten tiedä onko ylikuumeneminen vikana (olen silloin tällöin imuroinut tuolta takakannen alta pölyjäkin), ei ainakaan tietääkseni, koska vikasietotilassa kone toimii moitteettomasti, mutta tää vikasietotilassa datistelu on muuten tosi paskaa.. D:

    Olisin oikeesti tosi kiitollinen jos joku auttais tän ongelman kanssa, kiitos :)!
     
    Last edited: Feb 25, 2012
  2. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    "the driver which is causing the BSODs is the teefer2.sys.

    The teefer2.sys is a driver for Symantec Endpoint Protection and is dated Oct. 14. 2008 so may not be compatible with Windows 7.

    I would suggest to uninstall or update Symantec Endpoint Protection and see if the BSODs resolve."

    Tuollaista tarjotaan. Eli useallakin saitilla kyseessä ajurin aiheuttama vika. Tuossa vielä kokonaisuudessaan se keskustelu.
     
  3. Make_72

    Make_72 Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2007
    Messages:
    1,666
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    48
    Tuo tcpip.sys viittaa verkko korttiin,koitas ladata ja asentaa verkko kortin ajurit uudestaan eli Lan ja Wireless LAN ajurit,ne löytyvät täältä
    tarkista laitehallinnasta kummman langaton verkkokortti koneessasi on eli onko se Broadcom vai Atheros ,sen mukaan sit lataat ne ajurit.

    Jos sulla on joitain lisälaitteita usb-porteissa niin koita ottaa kaikki irti kokeilun ajaksi.

    ongelman voi myös aiheuttaa haitta ohjelma,lataa ja asenna Malwarebytes Anti-Malware ja suorita täysi tarkastus.

    Jos edellä olevista ei ole hyötyä niin oletko kokeillut järjestelmän palautusta vikasietotilassa semmoiseen ajankohtaan kun kone viellä käynnisty normaalisti.

    ne lämmöt kannattaa joka tapauksessa tarkistaa,se onnistuu esim. semmosella softalla kuin CPUID HWMonitor (ota se "täppi" pois siitä asennetaanko ask.com kyseistä softaa asentaessa,sitä ei kannata asentaa)
     

Share This Page