BSOD välähtää ja reboot

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by rooopppi, Sep 11, 2011.

  1. rooopppi

    rooopppi Member

    Joined:
    Mar 4, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aihe on kopioitu suoraan murosta, koska siellä näemmä kukaan ei osannut auttaa, enkä jaksanut ruveta väkertämään uutta tekstiä ipodilla. Teksti on kirjoitettu siis eilen.

    Joo, elikkäs kun starttaan koneen, niin bsod välähtää nopeasti ja boottaa uudelleen. Sain kuitenkin blue screenin virhekoodin ylös, joka on: *** STOP: 0x000000ED (0xFFFFFA800765FA50, 0xFFFFFFFFC0000185, 0x0000000000000000.0x0000000000000000)

    Kone on suht uusi ja tämä ongelma alkoi tapahtua tänä aamuna. Aamulla rämpläsin noin 3 tuntia, jonka jälkeen jostain syystä kone suostui boottaamaan normaalisti. Tietokone toimi päivällä, mutta kahdeksan aikaan illalla windows antoi virheen ja sanoi että käynnistyy uudestaan minuutin päästä. Kone kyllä sammui, muttei käynnistynyt enää takaisin. Olen kokeillut ottaa vuorotellen rami-tikut pois ja laittaa eri slotteihin. Tämä ei kuitenkaan auttanut. Voisiko tietokoneessa olla joku virus? Olen myös kokeillut bootata melkein kaikkissa mahdollisissa tiloissa ja irroittaa kaikki USB-laitteet. Voisiko kyseessä olla kovalevy-ongelma? Miten pääsisin tekemään /chkdskin? Olen myös kokeillut "korjata tietokonetta" windowsin asennuslevyltä. Levyltä buuttaaminen onnistuu ilman virheitä, mutta korjaus ei vaikuta mitenkään.

    Niin, ja käyttis on windows 7 ultimate.
     
  2. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    Kirjoitit näemmä yöllä sinne, ja nyt toteat näin. Jep. Joskus voi joutua odottamaan pitkäänkin, kukaan ei ole töissä näillä foorumeilla.

    Nopealla googletuksella vaikuttaisi vian olevan kovalevyssä. Kenties menossa rikki. Valmistajan sivuilta voi löytyä diagnostiikkaohjelma millä voinee testata asian.

    Samaisella asennuslevyltä pääset Järjestelmän palautusasetukset -valikkoon ja sitä kautta sitten Komentoriville.
     
    Last edited: Sep 11, 2011

Share This Page