Saako jollain jipolla näkymään tekstityksen tv:ssä mustalle elueelle ? Tekstitys vie turhan paljon tilaa itse elokuvalta. Jos antaa piirtää testin peittokuvatasolle niin silloin tekstiä ei saa tarpeeksi alas, jos rastia ei ks. kohdassa ole niin teksti ei taas näy televisiossa. Onko olemassa jotain toista toisto-ohjelmaa jolla ks. vaivasta pääsisi?
taitaa onnistua ffdshowlla ja vodsubilla eli asennat vaikka kummatkin ja niitten asetuksista säädät. itse en kyllä onnistunnut säätämään vobsubia
Itselläni on tv:lle tuleva kuva laajennetulla työpöydällä. Eli ikään kuin tietokoneen näytön vieressä, joten en käytä peittokuvaa ollenkaan. Ainankin tällöin pystyn BSPlayerillä helposti siirtämään tekstin paikkaa painamalla SHIFTin pohjaan ja siirtämällä tekstiä ylös ja tai alas nuolinäppäimillä.
MPC:ssä teksityksen saa osittain tuolle mustalle alueelle kun laittaa MPC:n Full Screen tilaan toiston aikana (näin aikakin NVIDIA:n ohjaimilla).
Oisko tarkempia ohjeita tarjolla, mitä oikein tarkoitat tolla laajennetulla työpöydällä ? Kiitos vinkistä 007, MPC:llä tekstitys asettuu paremmin kun BSPlayerillä myös ATI:lla. Vinkkejä otetaan kuitenkin mieluusti vastaan, jos ton tekstin sais kokonaan tonne mustalle alueelle:
kokeile bsplayerin asetuksista use VMR-9 (renderles)laittaa päälle ei ihan toimi sillä tavalla kun itse haluan,mutta jos se sinulle kelpaa.
Eli mulla on seuraavanlainen tapaus: Atin 9800 PRO@XT on kortti ja kuva TV:seen S-videolla. Omegan ajurit. asetuksista olen valinnut teatteritila, koko näytön kokoinen kuva ja 16:9. No ongelma on se että BsPlayerillä ei näy tekstit... muilla asetuksilla kuin teatteritila ei taas näy kuva... Eli joku overlay ongelma, mutta miten ratkeaa?!?
madmax: alla olevasta apua? ONGELMA: Käytössä BSPlayer ja tekstit eivät näy TV:ssä. RATKAISU: BSPlayer asetuksista päälle "Draw subtitles to overlay surface"