Terve, eli olen kaavaillut tällaista ostosta Virtalähde: 650W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze Normi kovo: 1TB SpinPoint F3 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM Cd-asema: DVD+/-RW DL 22x, SATA, Musta Bulk Muistit: 2x 4GB, DDR3 1333MHz, CL9 Prossu: Core i5 2500K, LGA1155, 3.3 GHz, 6MB Emolevy: Z68 Pro3, LGA1155, Intel Z68, DDR3, ATX Ylimääräsii tuulettimii: Laitetuuletin Slip Stream 140mm, kiinnitys 120mm Kotelo: Define R3 Titanium Grey ATX-kotelo, Titaani Näytönohjain: GeForce GTX 580 DirectCU II, 1536MB GDDR5, 2xDVI/H Ylimääränen nopee kovo: 128GB m4 SSD-kiintolevy, 2,5", SATA III Prossun tuuletin: HR-02 Macho -prosessorijäähdytin, LGA775/1155/1156 Ideana olisi lähinnä saada mahdollisimman hyvä pelikone =<1400euron hintaan, mahdollisesti 1500 jos on tarjolla jotain huomattavia ja kannattavia parannuksia tuohon suunnitelmaan. Kaverin kanssa olen tuota pohtinut, mutta ajattelin vielä kysyä täältä koska olen tosiaan aika noobi näissä asioissa eli pari kyssäriä: -kannattaako käyttää eri muistipalikkaa? saako jollain muulla setillä oleellista tehoa pelattavuuteen? -olen kuullut että voisi olla hyvä idea jättää tilaa toiselle samanlaiselle näyttökortille, jos tulevaisuudessa haluaa tehoja nostaa tuolla alueella. Saako siitä jotai todella oleellista hyötyä irti, pitääkö vaihtaa monia noista osista ja paljonko niiden osien vaihtaminen näkyisi budjetissa (ottaen huomioon ettei vielä hommaa toista näyttökorttia?) -miten paljon tollanen cd-asema (sen luku yms nopeudet) merkitsee pelaamisessa yms? onko tuo ihan hyvä? -random ehdotuksia saa antaa kunhan kattona pysyy se 1500e
Hyvältä tuo minun silmään näyttää. Mutta varmista että näytönohjain mahtuu koteloon. Minulle on jäänyt sellainen kuva että ei kannattaisi jättää varausta kahden näytönohjaimen yhdistelmälle. Siinä joutuisi myöhemmin vaihtamaan tehokkaampaan poweriin tai sitten joutuisi heti alkuun ottamaan ylitehokkaan powerin. Ja myös mieleen on jäänyt että noissa on omanlaisia ongelmiaan noissa useamman näytönohjaimen systeemeissä. Nämä siis ihan omia muistikuvia mitä on jäänyt tästä aiheesta mieleen