Eli toi Buffalon modeemi päätti sekoilla jonka seurauksena resetoin, ja kun netti ei alkanut toimimaan aloin asetuksia säätämään. Eli nyt tarvisin tiedot jotka syöttää asetuksiin. Eli nuo VC asetukset, Ip settings, Network setup, DDNS? Mulla on oikeastaan kaikki asetukset ihan kurallaan joten toivoisin kovasti apua, netti ollut poikki jo 5 päivää ja mikään ei suju :/ -blondi pulassa
Encapsulation: RFC 1483 Routing Multiplexing: LLC Qos: UBR ? Autodetect: Disable Virtual Circuit: VPI 0 Virtual Circuit: VCI 100 Obtain IP Address Automatically DDNS: disabled Oletko koittanut resetoida purkin?
On joo resetoitu ja ongelma on se et 2 valoa ei syty modeeniin eli internet ja adsl. Palveluntarjoaja sanoo että yhteydet näkyy heidän päässä olevan kunnossa. Lisäksi ostin uuden Zyxelin modeemin jossa sama ongelma eli ei yhteyksiä nettiin ja väittää että liitännät väärin vaikka monta kertaa ohjekirjan kans katottu oikeiksi
Zyxel p-660N/HN, ilmoittaa asennuksen aikana " yhteydenmuodostus modeemiin epäonnistui.tarkista kytkennät" Olen kytkenyt modeemista piuhan tietokoneeseen ja toisen modeemista puhelinpistokkeesern adsl adapterin kanssa. Tossa buffalon modeemissa adsl valo vilkkuu oranssilla,zyxelillä ei lainkaan
Tolla komentorivin ip määrityksellä sain IPv4 address 192.168.1.231 subnet mask 255.255.255.0 ja Default gateway 192.168.1.1 nämä sain siis modeemin ollessa kiinni
Kuinka "ping 192.168.1.1" toimii tuleeko vastaus? Syttyykö modeemissa valo kun kytket tietokoneesta piuhan siihen? Entä palaako tietokoneessa verkkokortin valo kun verkkokaapeli on kytketty? ja liitä tänne kokonaan "ipconfig /all" tuloste (mieluiten copypastella, eikä kuvankaappauksella)
Nyt tilanne on se, että ilmeisesti vika on kuitenkin ollut palveluntarjoajan päässä, joka kuitenkin hoiti yhteyden niin että aamulla Buffalo modeemin adsl- valo syttyi, mutta nettivalo ei. Verkkokortin valo palaa kun on kytketty koneeseen, modeemissa kaikki valot palaa paitsi internet-valo. Olen kokeillut myös Zyxelin modeemia, jossa taas palaa myös adsl & internet-valo,mutta tuo modeemin asennusohjelma ei oikein pelitä, ilmoittaa ett " ei yhteyttä modeemiin tarkista kytkennät". En saanut copypastella tulostetta,mutta tossa on: http://aijaa.com/v.php?i=007988564174.jpg mikäs toi ping 192.168.1.1 on?
Tee nämä Zyxelin modeemin ollessa kiinni. Ota ainakin aluksi IPv6 pois käytöstä, et tarvitse sitä vielä vuosiin. Start->kirjoita "ncpa.cpl" ilman lainausmerkkejä->Oikealla hiirennapilla properties "Local area connections /lähiverkko...."->Ota ruksi pois kohdasta "Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6).-> ja ok Laita tänne sen jälkeen uudelleen ipconfig /all "ping 192.168.1.1" testaa vastaako kyseisessä osoitteessa oleva laite, tässä tapauksessa default gateway (joka on modeemisi [Zyxel, buffalossa taitaa olla toinen osoite])
Otin IPV6 pois käytöstä, siltikin Zyxelin asennus cd ilmoittaa "modeemiin ei saada yhteyttä,tarkista kytkennät." Pääsen kyllä Zyxelin asetus sivulle, mutta en tiedä mitä tehdä siellä..? Otin kaksi kuvaa, kun oli sen verran pitkä tuloste. Mulla on tällä hetkellä käytössä mokkula, ja sekin taitaa näkyä tuolla. http://aijaa.com/v.php?i=002648571460.png http://aijaa.com/v.php?i=002418571461.jpg Nyt netti toimii siis Zyxelin modeemilla,mutta vain langattomilla koneilla.Itse pääkone, jossa ei oo langatonta ei siis vielä pääse nettiin, mutta kotona on 3 kannettava joissa kaikissa pelaa nyt nettiyhteydet.
Start->kirjoita "ncpa.cpl" ilman lainausmerkkejä->Oikealla hiirennapilla properties "Local area connections /lähiverkko...."->valitse "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4).-> ja properties Tarkista että valittuna on kohdat: Obtain an IP address automatically Obtain DNS server address automatically Laita tänne sen jälkeen uudelleen ipconfig /all jos ei auta.
Edit: nyt kaikki toimii niin kuin pitää, vaati sen että ensisijainen DNS arvo tuli kirjoittaa ja ottaa täppä pois "obtain DNS automatically", sain DNS arvon ihan tuurilla kun googletin ja heti alkoi toimia! Kiitos sulle kovasti avustasi, olen erittäin kiitollinen!!