Hei! Meillä on käytössä Buffalon Wireless-G WLAN tukiasema ja tytöllä on vanha companq presario 1700 kannettava, jossa Win ME käyttis, mutta ei sisäänrakennettua WLAN adapteria. Hankin koneeseen Buffalon usb/wlan-adapterin ja asensin tarvittavat ajurit, mutta jostain syystä homma ei pelitä. Eli koneelle asentunut Buffalon ClientManager ei jostain syystä tunnista eikä löydä tukiasemaa usbin kautta, itse asiassa koko client manager on ihan mykkänä. Ainoa mitä sillä pystyy tekemään on luomaan uusia profiileja, mutta ei scannaamaan verkkoja tms. Ja ilmeisesti tuo ClientManager on ainoa paikka, josta langatonta verkkoa voi edes yrittää hallinnoida, koska ainakaan tämän kannettavan windowsin ohjauspaneelista ei löydy työkaluja wlan-yhteyksille - ainoastaan lan-yhteydet löytyvät. Tuo WLAN tukiasema itsessään toimii hyvin, koska talon kaksi muuta kannettavaa (joissa sisäänrakennettu adapteri) käyttävät sitä moitteettomasti. Eli onko joku törmännyt samanlaiseen ongelmaan?
Mulla on samanlainen ongelma Buffalon WLAN-adapterin (BUFFALO WLI-U2-KG125S) kanssa WinXP:ssä. Asensin ohjeen mukaan ajurit ja ClientManagerin, muttaa mitään verkkoja ei löydy. Asetukset on kunnossa ja olen testannut tikkua Win2000:ssa. Ei se kyllä siinäkään kerrasta lähtenyt toimimaan vaan jouduin asentamaan kahteen kertaan ajurit. Nyt tuo ei tunnu vaan heräämään millään XP:ssä. Ilmoitelkaa, jos ratkaisuja. Täytyy kait palauttaa tuo liikkeeseen, jos muu ei auta ja ottaa joku toinen tikku tilalle. -Tommi-
Mulla tuo sama adapteri (BUFFALO WLI-U2-KG125S) kyllä löytää verkon XP:ssä, mutta satunnaisten väliajoin se vetää ittensä jumiin sillai, että verkkoliikenne ei pelaa ennen kun yhteyden korjaa. Rasittavaa koska kyseessä on kone mitä käytetään etänä tuon wlanin kautta... täytynee katella pyhien jälkeen parempi wlan adapteri.
tommihei.. sinulla kun on XP ja on todennäköisesti service pack 2 asennettuna niin meneppäs ohjauspaneeliin, sieltä verkkoyhteydet, klikkaa oikealla hiiren nappulalla langatonta verkkoyhteyttä ja valitse Näytä vapaat langattomat verkot.. Huomaa että sinulla pitää olla buffalon ajurit asennettuna mutta tuota ClentManageria et tarvitse ollenkaan, eli sen voit poistaa koneeltasi. Koita tuota ja kerro toimiiko.
Taisin löytää ratkaisun tuohon mun ongelmaan. Samassa tietokoneessa on kiinni USB:llä Topfieldin PVRc 5100 MP. Aina kun digiboksi lähti käyntiin toi langaton verkkoyhteys meni "rikki".
Velipoika osti juuri uuden pöytäkoneen ja siihen Buffalon USB WLAN sovittimen, tarkkaa mallia en muista, mutta maksoi 34€. Verkkoa ei löydy, mitähän kannattaisi tehdä? Yhden kerran se jopa löysi verkon, mutta ei pystynyt yhdistämään. Osaisiko joku sanoa mitä kannattaisi kokeilla? Käyttis Windows 7.