CA-42 sarja"murhaaja"kaapeli

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by osku1981, Aug 11, 2005.

1. osku1981

osku1981 Guest

sorruin ostamaan talouteen nokian CA-42 sarjakaapelin... Onko kellään mitään käsitystä mitä virkaa letkulla on? Olen tähän mennessä ainoastaan onnistunut kopioimaan puhelinnumerot koneelle but that's it! PC Suite tarjoaa jos jonkinlaisia mahdollisuuksia, mutta ruutuun ilmestyy jatkuvasti teksti "pääsy evätty" tai yhteys puhelimeen katkesi...

Piuhan päässä ovat puhelimet 6101 ja 5140i...

Voiko em. puhelimiin esim. siirtää soittoääniä tai taustakuvia siirtää tietokoneelta puhelimeen ollenkaan vai pitääkö kaikki soittarit ja taustakuvat tilata erikseen???

5140i:llä en ole onnistunut suorittamaan mitään toimintoja koska kone ilmoittaa "yhteys puhelimeen katkesi"

PC Suite kyllä tunnistaa molemmat puhelimet..

Jeesatkaa vähän.. KIITOS :)

2. musti2

musti2 Guest

mikä versio pc suitesta

3. osku1981

osku1981 Guest

uusin...

4. admins

admins Guest

tarkista kuitenki että versiot on uusimmat
    ajuri:
    Version 150.2
    updated 17-Jun-05
    pcsuite:
    Version 6.6

huomaa:"
    Please note: Before downloading and installing the drivers, make sure the cable is disconnected from your PC. "

lisäys:
    pikainen tutkiminen googlella osoittaa että kiinalainen kaapeli ei toimi virallisilla ajureilla

Last edited by a moderator: Aug 16, 2005
  5. moiolen

moiolen Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on myös ongelmia kaapelin CA-42 kanssa.. mulla on nokia 5410i malli. Kun kytken kännykkään sen piuhan niin alussa luuri sanoo että datakaapeli yhdistetty ja sit hetken päästä sanoo että mun luuri ei tue tätä kaapelia. Ja on kaikki uusimmat pc suitit ynnä muut ajurit pistetty ,mutta ei se ymmärrä mitään.. ja sit ku nyt selailin netis ni sain tietää että ca-42 ei ees toimi 5410i mallissa.

http://www.digitarvike.fi/products.php?p=377b00
    Ja kun ostin kännykän gigantista ni ne suositeli ca-42 kaapelin ostoa, sitä alku perästä nokialaista.. onneksi en ostanut sitä kallista..

6. kaiasp

kaiasp Regular member

Trophy Points:
    26
    Minä menin kanssa ostamaan tuon kaapelin pöljyyttäni keväällä.On semmonen nokia 6100.Ja kun kotiin pääsin,ja tietenkin innoissani koneeseen liitettyäni luulin että,nyt saa puhelimen kunnon käyttöön.Tajusin sitten,ettei tällä tee yhtään mitään hyödyllistä.Jollei nyt jotakin numeroiden laittamista pc:lle lasketa.Voihan sillä tietenkin siirtää myös kuvia ja pelejä puhelimeen.Mutta,ei juma...Jos oisin tiennyt aikaisemmin,olisin ostanut silläkin rahalla monta koppaa karhua.
    Ps.Arvatkaa missä johto on???

7. osku1981

osku1981 Guest

Eikös tuollainen "silmään viilaaminen" ole kuluttajasuojalain vastaistakin et jos kaupasta ostaa kaapelin ja kysyy et "sopiiko tämä nyt varmasti tähän ja tähän puhelimeen" ja myyjä sanoo et "sopii sopii",
    niin eikös tästä voisi jo jonkilaisen metelin nostaa.. Kaapeli maksoi kuitenkin 42 euroo et kyl se ainakin tällasen opiskelijan kukkarossa tuntuu...

8. kaiasp

kaiasp Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei tietenkään sais moraaliselta kannalta myyjä viilata linssiin,mutta on kuitenkin ihan loppujen lopuksi itse vastuussa,mitä ostaa.Jollei ole sitten jotakin kuittia esittää,missä lukee muuta kuin sovittu.Kai sie kuitenkin katsoit mitä paketissa luki?Kyllähän myyjiä on kans tullut vastaan yhen,jos toisenlaista minullekkin.Eihän se mukavaa ole kun rahaa palaa turhaan.Itsekkin opiskelija.

9. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    5140 toimii myöskin infrapunalinkin välityksellä.
    Itse ammoin käytin sitä ja toimi moitteetta, soittoääneksi sai biisejä laulun kanssa ja taustaksi mitä vain kuvia.

10. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  11. snb

snb Member

Trophy Points:
    16
    Onhan pohjaliittimet puhtaat sun puhelimissa?? Ettei oo mitään silminnähtävää likaa?

12. osku1981

osku1981 Guest

Kyllä ainakin mun puhelimessa ovat puhtaat...

13. Tabulator

Tabulator Guest

Hämärää toimintaa tämä kaapeleiden myynti puhelimiin, kun toisaalla sanotaan että ei käy 5140i malliin ja toisaalla väitetään että käy.
    http://www.digitarvike.fi/products.php?g1=1e11cd
    niin ja sitten http://www.halvathinnat.com/product_info.php?products_id=274
    ja näytti olevan vielä kiriotus häröjäkin siellä..=P
    Mut kaiken kaikkiaan sekavaa.

14. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tabulator@
    Nuoreksi kaveriksi olet hyvin perillä asioista :)

15. maikuli

maikuli Member

Trophy Points:
    16
    miten tuo sit tarkalleen toimii infrapunalinkin kautta?

16. heikki71

heikki71 Regular member

Trophy Points:
    26
    Rakensin itse Vishay:n TFDU4100-irda lähetin/vastaanottimesta ja kytkin sen emolevyn irda-porttiin. Edellyttää, että emollasi on irda-tuki.
    Sitten asensin PC-Suiten, valitsin yhteydeksi irdan ja se oli siinä.
    Ton "palikan" rakentaminen on helppoa jos osaa vähänkin tinata, toisaalta niitä saa ostaa myöskin pc-liikkeistä, hintahaitari liikkuu 25-35 euroa.

17. anttu33

anttu33 Member

Trophy Points:
    11
    Ite oon käyttäny piuhaa nyt vuoden verran ja eipä sitä muuhun tarvi ku puhelimen muistin tyhjäämiseen. Eli kuvat saa koneelle kätevästi. Jotain soittoääniä oon myös väsäilly MultiMediaConverterPro:lla ja pelejä tunkenu myös luuriin piuhaa pitkin. Mutta tänään huomasin et oli yks semmonen pikku nasta painunu liittimen sisään ja siellä on ja pysyy. Maksoin kans älyttömät ~40 euroo johdosta ja nyt pitäs viel avata se korjata. Joten johdon omaavat olkaa varovaisia ettei ne nanomillin paksuset nastat hajoa.

18. jartsa77

jartsa77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Apr 9, 2006
  19. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  20. jartsa77

jartsa77 Regular member

Trophy Points:
    26
    @NUIJJA:
    Kiitos. Olen kyllä yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt oikeaa.

En vielä päässyt testaamaan tuota, kun se kaapeli ei ole minulla.

Share This Page