Ongelmana ois että call of duty 2: n moninpeli toimii huonosti, jopa valikkokin lagittaa. Peliin kun menen fps on jotain 7- 10. Yksinpeli toimii mainiosti, päivittänyt pelinkin olen. Kokeillut olen asentaa uudelleen. Näytönohjaimen ajurit ovat uusimmat, kuten myös piirisarjan. Directx on ajantasalla.
nettiyhteys on 1 / 512. Grafiikka-asetuksi olen kaikkia lähes kaikkia kokeillut säätää. Amd sempron 3400+, 1gb, gf6600gt 256mb pci-e, m2n-e. Koneesta se ei ole kiini, sillä toisella huomattavasti vanhemmallakin koneella peli pyörii ongelmitta.
Jos menee alt+tab:illa takaisin Windowsiin niin viekö jokin muu prosessi (COD 2 lisäksi) suoritinaikaa tai muistia taustalla?
Käynnistin pelin alkuvalikon, ja sitten tabbasin itseni työpöydälle, ja avasin task managerin. Kun käynnistin cod 2:sen moninpelin, vei "System" prosessi melkein kaiken suorittimen käytön, tätä ei kuitenkaan tapahtunut kun yksinpeli oli käynnissä.
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html tuolla voi kokeilla kurkkia tarkemmin mikä sitä CPU aikaa syö.
KOita laittaa siitä task manageristä cod2:sen prioriteetti high kohtaan, josko olisi mitään vaikutusta.
Mulla tekee aivan samaa tällä hetkellä. Tosin mulla yksinpelikin lagittaa samallailla. Samallailla olen ajurit laittanu uudemmat ja asentanu codin uudestaan. Käytän dx-7 ja sillä on ollu fps tasan 125 aikasemmin, nyt se sitten välillä tippuu 5 tai 6 fps. Mulla on sama nopeus 1/512, mutta pingi on 20-30, tosin siitä ei oo mitää iloa jos yksinpeliki lagittaa. Mikään prosessi ei syö prossuaikaa samalla ku pelaan, prossun käyttö on tyypillisesti 50%, aivan kuten dual corella onkin aina. Kumpiahan ajureita tässä kannattaa käyttää ulin vai asrockin omia? Kun nuo asrockin omat ajurit ei oo päivittyny pitkään aikaan. Kun vielä nvidia osti tuon ulin niin ajurituki loppu tyystin Muut pelit mulla toimii normaalisti esim. Need for speed carbon demo pyörii hyvin. Advanced warfighter kanssa.
No nyt kehitin tähän suhteellisen pätevän ratkaisun. Kirjoitin .bat tiedoston, cod 2:sen kansioon "start /high CoD2MP_s.exe". Eli kun käynnistää tuon bat tiedoston kautta niin se käynnistää codin high prioriteetillä automaattisesti.