Onko kellään kokemusta kyseisestä sivustosta ja sen luotettavuudesta? Ajattelin tilata Canon Powershot SX1 IS:n, sillä se on suhteellisen halpa tuolla. Mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä ensin.
Olen harkinnut täsmälleen samaa! Vähän epäilyttää tuo hinta ja se, että nettisivujen mukaan kameroita olisi pitänyt tulla 13.3.2009, mutta näin ei kuintenkaan ole tapahtunut.
Vastasin jo kerran, mutta viestiäni ei näy? Tilasin ja maksoin kalliin videokameran ko. firmasta. Alkoivat vaatimaan, että minun pitää todistaa asumispaikkani eivätkä ole kameraa toimittaneet. Tuotetta ei enää ole varastossa eikä rahoja palautettu. En suosittele.
Lueskelin englanninkielisiä arviointeja ko. firmasta ja kovin ristiriitaisia olivat. Mikäli ymmärsin oikein, he soittavat ennen lähettämistä ja varmistavat oikean osoitteen.
Juu, tilaus, maksu ja toimitusosoite olivat samat ja maililla kahdesti varmistetusti oikeat. Sanoivat yrittäneensä soittaa toimiviin puhelinnumeroihini varmistaakseen toimitusosoitteen. Numerot olivat myös suuntanumeroineen oikeat, mutta väittivät, etteivät linjat toimi. En ole kuullut Englannin yhteyksissä olleen viime päivinä mitään häiriöitä, mutta heiltä en puheluja ole saanut. Mitä puhelimella voidaan edes varmistaa? Uskon, ettei heillä todellisuudessa ollut tuotetta varastossa vaikka heidän hienolta vaikuttava varastoyhteys näytti maksaessani kahta konetta. Nyt se on out off stock ja rahat heillä.
Pakko oli oikein rekisteröityä AfterDawniin että pääsi tätä kommentoimaan. Itse myös mietin kyseisen verkkokaupan luotettavuutta mutta pähkäilyn jälkeen päädyin tilaamaan uuden objektiivin digijärkkäriin (varastosaldo näytti 6 kappaletta) ja maksun suoritin luottokortilla. Noin 4 tuntia tilauksesta tuli sähköposti jossa kehoitettiin soittamaan asiakaspalveluun. Soitin sinne ja kysyttäessä kerroin osoitteeni puhelimessa ja sanoin että olen paikalla kello 16 jälkeen. Seuraavana päivän aikana näytti siltä että tilauksen tilassa ei tapahdu mitään muutoksia mutta sitten kello 16 aikoihin alkoi tapahtua ja sain mailin missä oli linkki DHL:n kuljetusseurantaan. Seuraavan yön aikana tuote tuli Saksan kautta Suomeen ja iltapäivällä kello 17 aikoihin toimitettiin etuovelleni. Tuote oli täysin ehjä ja juuri sitä mitä pitikin. Eli oikea tuote tuli perille 2 päivän päästä, joten kun Suomeen tilataan voi unohtaa tuon seuraavan päivän toimituksen ainakin camerabox.co.uk -kaupan osalta. Hieman hankalaahan se tietysti on kun joutuu itse soittamaan britteihin asiakaspalveluun mutta mielestäni se oli aika pieni haitta siihen nähden että linssini maksaa Suomesta ostettuna n. 20% enemmän + postikulut. Joten voin kyllä omasta puolestani suositella kauppaa kaikille keltä luonnistuu Lontoon kieli puhelimessa taustahälyn kera.(Puhetta oli suht. vaikea ymmärtää ja taustalla kilisi vissiin joku kassakone tjsp.) Harmi että joiltain on jäänyt tuotteet saamatta.
Onnea Sinulle! Minä en peruutuksestani huolimatta ole vielä saanut rahojani takaisin. Onneksi onnettomuudessa luottokortilla maksaessa rahojen takaisinperiminen on luottokorttifirman hoidettava eikä jää minun tehtäväkseni. Ilmeisesti nyt punnan edullisen kurssin vuoksi englantilaiset firmat myyvät eioota, mutta ottavat maksut epämääräiseksi ajaksi odottamaan tilattua ja maksettua tavaraa. Samoin kävi edullisemman SimplyElectronics firman kanssa.
Täytyy sanoa että Camerabox on parantanut vielä tuosta Elpakon kokemuksesta. Tilasin eilen aamulla ennen kymmentä Canonin 55-250 objektiivin hintaan 206 euroa postikuluineen kun se Hintaseurannassa on halvimmillaan 284 eur. Maksu hoitui asiallisesti luottokortilla. Paketti tuli DHL:llä niin että se tuli kotiovelle tänään kello 14:40. Eli seuraavan päivän toimitus pelasi tässä tapauksessa. Mitään soittelua britteihin asiakaspalveluun ei myöskään tarvittu vaan kaikki toimi niin kuin verkkokaupassa pitääkin. Suomen päässä sain tekstarin kun paketti oli paikallisella jakelufirmalla ja soitin ja sovin toimitusajan. Täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt, muista kaupoista ulkomailta en ole saanut tavaraa näin vauhdikkaasti ja edullisilla postikuluilla (4.99 GBP). Palautus ja takuu jäi tietysti testaamatta ja toivottavasti ei tarvitsekaan. Lupaavat kyllä valmistajan takuun toimivan.