Campusnetin wlan-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by menomopo, Mar 21, 2012.

  1. menomopo

    menomopo Member

    Joined:
    Mar 21, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli läppärin hankinnan myötä tuli ajankohtaiseksi asentaa WLan PSOASin
    opiskelijakämppään.

    Routerina toimii A-Link WNAP www.verkkokauppa.com/fi/product/13081/ccjvj/A-Link-WNAP-4-porttinen-langaton-802-11b-g-n-tukiasema ,
    jolle olen syöttäny PPPoE tunnukseni, lähiverkon nimen, passun ja poistanut reitittimen oman DHCP-palvelimen pois käytöstä.

    Pöytäkoneen (Win7) kytken piuhalla reitittimeen ja läppärin(OS X 10.5.8) luonnollisesti
    langattomasti.Tämän jälkeen vain jompikumpi pelaa ja huutelee että sama IP-lähiverkossa.
    Kysymys siis kuuluu, mitä teen väärin tai jätän tekemättä?

    Löysin lähes vastaavan tilanteen, jossa hieman taustoja:
    keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-205/wlan-verkon_asentaminen_pppoe-yhteydelle_ongelmia-887903/

    Pahoittelen, että joudutte copypastailemaan linkit. Jotain New user shiattia...
     
  2. menomopo

    menomopo Member

    Joined:
    Mar 21, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    "Lisälaitteiden, kuten siltojen, reitittimien (esim. langaton tukiasema), asennukset eivät saa häiritä verkon muuta liikennettä (esim. laite ei saa toimia verkkoonpäin DHCP-palvelimena)Väärin asennettujen laitteiden liittymät suljetaan ja käyttäjälle ilmoitetaan sulkemisen syy."

    Ymmärsin edellämainitun palveluntarjoajan kehotuksen niin, että reitittemessä ei saa olla DHCP-palvelin päällä. Korjatkaa minua jos olen väärässä.
     
    Last edited: Mar 21, 2012
  3. Pwz

    Pwz Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2011
    Messages:
    217
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Reitittimessä pitää olla dhcp päällä. Nuo ohjeet tarkoittaa sitä, ettei se saa toimia ulos päin dhcp:nä. DHCP siis jakaa omille koneillesi ip-osoitteet ja reitittää liikenteen.
     
  4. menomopo

    menomopo Member

    Joined:
    Mar 21, 2012
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitoksia, nyt plaa! Ikäviä tornareita olen kuullut, niin ujoilin testata.
     
    Last edited: Mar 21, 2012

Share This Page