Asun Ruotsissa ja minulla on Canal Digitalin lautanen ja boxi. Kanavalistalla näen monta suomalaista kanavaa, mutta en voi täällä ostaa niitä. Tietääkö joku, saanko kanavat näkyviin suomalaisella Canal Digital kortilla, täällä Ruotsissa? Voinko yleensä edes ostaa pelkästään korttia Suomessa, vai pitäisi ostaa sitten koko paketti? Pitäis nimittäin päästä katsomaan Suomen matsit, suomalaisittain... Olen tiedustellut asiaa Canal Digitalin Ruotsin asiakaspalvelusta. Sain kylmää kättä. Vastaus meiliin tuli 10 minuutin kuluttua. Suomen asiakaspalvelu ei vieläkään vastannut... Joku väitti, että homma kyllä onnistuu...
Onko sulla Suomessa joku sukulainen jolla on canal digitalin vehkeet? Käske hänen hommata rinnakkaiskortti http://www.canaldigital.fi/Tuotteet/Rinnakkaiskortti/ ja lähettää se sulle ja homma toimii. Ne on nuita tekijänoikeusjuttuja/jne jotka kieltävät Suomalaisen CD:n kortin myynnin maan ulkopuolella.
Suomen Canal Digital kommentoi juuri noihin tekijänoikeuksiin vedoten. Ja lupasivat heti sulkea sellaisen kortin, jolla katsotaan maan rajojen ulkopuolella. Mitenkähän ne sellaisen pystyvät sulkemaan...? Tuttuja on kyllä, mutta ei ainakaan tällä hetkellä ketään, jolla olisi Canal Digital. On se prrrkele kun noita kanavia tulee koskettimeen satoja, mutta Suomen kanaviin ei pääse kiinni! Ainoa on tuo Nacka sändaren TV Finland, jota ei katso kyllä Erkkikään. Ihmettelen kovasti, että miksi tarjonta rajoittuu vain ja ainoastaan kanavaan, josta oikeastaan kukaan ei ole kiinostunut? Kyllä kai nuo tekijänoikeudet nyt jotenkin pitäisi voida ratkaista!
En oikein jaksa uskoa, miten ne muka vois kontrolloida korttia jolla katotaan maan rajojen ulkopuolella. Taitaa olla vaan CD:n uhoa vaan luulen mä.