Onko joku testannut, että onko ihan aidot 5.1-äänet? Äsken tuli Bruce - taivaanlahja, jonka piti olla 5.1-äänillä, mutta en saanut vahvistimessa sinistä valoa palamaan, joten ei ollut aidot. Tai sitte täälä Lapuan tv-maston alueella sitä ei lähetettykään 5.1-äänillä. Boksien (Nokia 210T ja Finlux C420) pitäisi kyllä tukea nuota, mutta ei palanut sininen valo vahvarissa kummallakaan boxilla...
Kyllä mulla ainakin on toiminut 5.1 äänet. Olen kyllä kaapelisssa mutta samat ohjelmat luulisin tulevan kummassakin. Mulla toiminut HANDAN:lla ja X-sat c410:llä. Sun ehkä tarvii valita ääniraita toiseksi silloin kuin toi 5.1 äänien pitäisi kuulua. Tänään tulee FILM2 2 fast 2 furious jossa on 5.1 äänet koita vaihtaa ääniraitaa tai valita asetuksista Dolby Digital.
Canaali lähettää 5.1 ääntä vain kaapelissa ja satelliitista. Terrestiaali-katselijat saavat tyytyä surroud soundiin. Kertovat jossain päin webbisivuillaan tämän olevan kaistanleveyksistä johtuva järjestely.
Nän on näppylät! 5.1-äänet tulevat nätisti kaapeliboxista, kun osaa vain valita oikean ääniraidan, mutta haravan varresta ei kunnon ääntä saa pihalle millään. (Tai en ainakaan löydä Nokialaisesta sellaista ääniraitavalintaa, mistä sais 5.1-äänet päälle. AC3 on asetuksissa päällä, mutta selostuskielivalinta on harmaana eikä sieltä saa suomen tilalle mitään muuta valittua.)