Canon EOS 350D ja polarisaatiosuodin

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by Tike88, Jan 31, 2008.

1. Tike88

Tike88 Member

Trophy Points:
    11
    Olen aloittelija ja olin tyhmä ja tilasin itselleni Hoyan polarisaatiosuotimen tuohon kameraani ja oletin sen siihen tietysti sopivan (58mm kuten objektiivikin). Noh yllätys yllätys ei sovi. Onko tuo mulle nyt siis ihan turha kapine vai saako tuohon jonkinmoisen välikappaleen jolla tuo sopii kameraan? Ilmeisesti tuosta tarkennusrenkaasta johtuen tuo ei siihen sovi. Jos nyt siis kävi niin huonosti, että tuo on mulle turha kapistus tuo suodin niin onko olemassa mitään vastaavaa tuotetta joka ajais saman asian ja sopisi kameraan? Tottahan tuo teipillä päässä pysyis, mutta siinä ei sitten taas ole pienintäkään järkeä.

-Tike-

2. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    Ööh... mikä objektiivi siinä on? Sen suodinkierteen koostahan se on kiinni eikä kameramallista.
    Jos se on Canonin oma suttukittilinssi 18-55mm f/3.5-5.6, niin kyllä sen suodinkierre on 58mm eikä tuossa suodinkierteen edessä mitään kummempaa estettä näytä kuvien mukaan olevan. Enpä ole ikinä kuullut, ettei tuohon suodinta saisi paikoilleen. Tosin tuon etulinssi pyörii tarkennuksen mukana, joten polarisaatiosuotimen käyttö on hiukka hidasta, kun se pitää säätää oikeaan asentoon vasta tarkennuksen jälkeen.

3. Tike88

Tike88 Member

Trophy Points:
    11
    Tuota joo heh kyseessä oli siis ihan oma mokani. :D Järki oli mulle sanonu, että se suodin kuuluu tietyin päin ku näytti järkevämmältä niin päin, mutta arvatkaapa vain kuuluiko se kuitenkin toisinpäin. :D Joo menen nurkkaan häpeämään ja kokeilen ens kerralla vähä paremmin!

Share This Page