Canon IXUS 55 vs. Sony Cyber-shot DSC-P200

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by sammak-ko, Mar 25, 2006.

1. sammak-ko

sammak-ko Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs olen ostamassa kameraa ja tommosiin laiteisiin olen päätynyt. Onkohan noissa jotain ratkaisevia eroja mikä veisi voiton jommalle kummalle? Sonyssahan on enempi megapikseleitä (7.1), mutta tuo canonin 5. riittää kyllä minulle.

Noista valotusajoista kun en ota selvää?
    DSC-P200
    Enimmäisvalotusaika 1/2000 s
    Vähimmäissuljinaika 30 s
    IXUS 55
    Enimmäisvalotusaika 1/1500 s
    Vähimmäissuljinaika 15 s

Ja toinen mitä mietin niin tuossa sonyssa saa tuota polttoväliä säädetty manuaalisesti. Onko tästä ominaisuudesta hyötyä?

Ja saa ehdottaa muitakin malleja. Kiitos vastauksista etukäteen.

2. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaa lukea nuo testit ensin. Niistä saa vähän käsitystä niiden eroista.

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd450/
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp200/

Molemmissa riittää valotusajat normaaliin käyttöön ja polttoväliä (zoom) saa kummassakin säädettyä manuaalisesti. Noissa spekseissä oli pieniä epäselvyyksiä, mutta en nyt lähde niitä tarkentelemaan.

Valintaan en sano juuta enkä jaata, mutta kannattaa pitää mielessä noiden memorystickien hinnat... 1Gt MemoryStick n.90e ja 1Gt SD n.35e.

Varmasti toimivia vehkeitä molemmat.

3. kumiorava

kumiorava Regular member

Trophy Points:
    26
    ohan tuo ixus ainakii komeemman näkönen. Näyttää minusta vaan tuo Sony vähän pahalta silmään. Mutta tietysti eri mieltä voi olla ja eipä se ulkonäkö kai se tärkein ominaisuus.

Itellä on ixuksen 430 ja oikein tyytyväinen oon ollu. Canonin kamerat yleensä on kyllä hyviä ja kilpailukykysiä.

JA noista mexapixeleistä: niillä ei oo peruskäyttäjälle yhtään mitään merkitystä ja tuo 7 Mpix. on kyllä jo tavallaan liikaa kun on jo turhan isoja kuvia kooltaan -> ei oo kovin näpärä lähetellä kaverille kuvia sähköpostilla kun kuva on 3megan kokonen. 3Mpix. on jo ihan riittävä, että siinä mielessä 5miljoonaa riittää aivan mainiosti.

EDIT: ja ohan tuossa canonissa isompi näyttö. On mukavampi siitä kuvia katella.

Last edited: Apr 17, 2006
  4. Jonnius

Jonnius Member

Trophy Points:
    11
    ainakin muistkortin kannalta ixus on parempi koska SD:n hinnat ovat laskeneet tosi paljon. 1gt sd saa jo alle 30. itse suosittelen kans tuota ixus 55. vaikka onki 2mpx vähemmän kuin tuossa sonyssä , mutta se einä merkitse kaikkea. vain jos ottaa suurennoksia sitten ehkä sony mutta normaaliin kuvaukseen riittää tuo 5. mutta omasta kokemuksesta suosittelen lämpimästi tuota ixus 55.

Share This Page