Canon PowerShot G9 vai S5 IS?

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by katinka68, Jul 23, 2008.

1. katinka68

katinka68 Member

Trophy Points:
    11
    Olen hankkimassa itselleni uutta digikameraa ja olen miettinyt Canon PowerShot G9 ja -S5 IS välillä, kumpaa suosittelette?

2. hentriz

hentriz Guest

Kenenkään on vähän hankala auttaa, ellet kerro esimerkiksi mihin olet kameraa käyttämässä. Ei kameroita voi vain mallinimien suositella, vaikka olisi kyseessä Canon Ixus 40 ja Canon EOS 5D. Niillä on ihan eri kohderyhmät.
    Eli vähän tietoja, mihin tarkoitukseen kamera on tulossa (ja vähän omia ajatuksia molemmista kameroita).
    Sitten kun, millaista kameraa olet ostamassa, on helmompi auttaa :)

3. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
    Helppoon kysymykseen helppo vastaus, itse ottaisin Canon S5 IS:än..

4. hentriz

hentriz Guest

Niin, no ehkä itsekkin kallistuisin siihen, mutta tässä tapauksessa ei voi antaa neuvoja (Paitsi kumman itse ostaisi), kun ei kerran tiedä mihin tarkoitukseen kamera menee :)
    Tosi offtopic, mutta miten saisi tuon oman profiilin suomeks? Se kun on englaniksi enkä saa sitä mistään valikosta suomeksi :-/ Että jos joku voisi kertoa puusilmälle :)

5. katinka68

katinka68 Member

Trophy Points:
    11
    Olisi tarkoitus kuvata pääasiassa 4-vuotiasta lasta erilaisissa tilanteissa, eli välillä kovassa liikkeessäkin. Kameran tulisi olla melko helposti mukaan otettavissa ja tämän vuoksi järkkärin olen jättänyt pois laskuista. Miksi kallistutte S5:een?

6. hentriz

hentriz Guest

No zoomia tulee tarvittua harmittavan usein, joten siitä ei ole koskaan haittaa... Vaikka kokoa S5:llä on, niin ei G9 ole mikään maailman pienin.
    Ja, kannattaa kurkata Afterdawnin kameravertailusta käyttäjäarvioita
    Canon PowerShot G9
    Canon PowerShot S5 IS

Share This Page