Canon RAW (CR2) kuvat eivät löydy

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by ekso, Feb 15, 2008.

1. ekso

ekso Member

Trophy Points:
    16
    Moi, kamerassa raw-kuvat näkyvät mutta eivät tietokoneelta, kun kamera on usb:lla kiinni. Kun kytken kameran koneeseen, jpg-kuvat löytyvät mutta rawit ei. Valitettavasti kuvasin vain RAWilla erään tilaisuuden josta minulle on jo maksettukin, mutta en saa kuvia millään auki.

Olen koittanut jo vaikka mitä ohjelmia. Rawshooter, PS CS2 (päivityksillä), windowsin raw-thumbnailer, sandisk rescue pro (ei löytänyt kameraa), picasa 2, ynnä muita.

2. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
    Oletko kokeillut canonin omalla softalla? ja jos on vista, niin vaatii varmaankin raw codecin..

3. paspalo

paspalo Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuo tuli mullekkin ensimmäiseksi mieleen. RAW-kuvat ei välttämättä avaudu ilman kameran omaa softaa, tai windowsille räätälöityä codeckia

4. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    oisko kortinlukija kova sana? itse olen moista käyttänyt niin kauan kuin jonkinsorttinen digikamera on ollut käytössä eikä ole ongelmia kuvien kanssa tullut.
    Jos välttämättä haluat hakea kuvat kamerasta, niin asenna kameran mukana tullut Zoombrowser ja hae siihen päivitys tuosta:
    http://software.canon-europe.com/software/0026475.asp?model=

5. ekso

ekso Member

Trophy Points:
    16
    moi ja kiitos vastauksista! sain lainattua kaverin muistikortinlukijaa ja windows thumbnailer näytti sitten kuvat. vast'edes käytän jpg-tallennusta kunnes on oma lukija.

Share This Page