Moi, kamerassa raw-kuvat näkyvät mutta eivät tietokoneelta, kun kamera on usb:lla kiinni. Kun kytken kameran koneeseen, jpg-kuvat löytyvät mutta rawit ei. Valitettavasti kuvasin vain RAWilla erään tilaisuuden josta minulle on jo maksettukin, mutta en saa kuvia millään auki. Olen koittanut jo vaikka mitä ohjelmia. Rawshooter, PS CS2 (päivityksillä), windowsin raw-thumbnailer, sandisk rescue pro (ei löytänyt kameraa), picasa 2, ynnä muita.
Tuo tuli mullekkin ensimmäiseksi mieleen. RAW-kuvat ei välttämättä avaudu ilman kameran omaa softaa, tai windowsille räätälöityä codeckia
oisko kortinlukija kova sana? itse olen moista käyttänyt niin kauan kuin jonkinsorttinen digikamera on ollut käytössä eikä ole ongelmia kuvien kanssa tullut. Jos välttämättä haluat hakea kuvat kamerasta, niin asenna kameran mukana tullut Zoombrowser ja hae siihen päivitys tuosta: http://software.canon-europe.com/software/0026475.asp?model=
moi ja kiitos vastauksista! sain lainattua kaverin muistikortinlukijaa ja windows thumbnailer näytti sitten kuvat. vast'edes käytän jpg-tallennusta kunnes on oma lukija.