Olen vihdoin hankkimassa digikameraa, ja olen tuskastellut mallien paljouden kanssa. Voisiko joku kokeneempi kertoa, mikä kamera olisi hyvä tällaiselle aloittelijalle? Saisi olla mielellään sellainen taskukokoinen, että kulkee helposti mukana. Olen ajatellut joko canonia tai panasonicia, mutta malleja on niin paljon etten tajua enää mitään! Panasonicin lumix...vai Canonin powershot,vai Ixus??? Help!!
Tuota noin... kannattaa miettiä mihin tarkoitukseen kameraa suunnittelee ja sen pohjalta lähteä miettimään budjettia, mitä kamerasta on valmis maksamaan ja vertailla sitten tarjolla olevia kameramalleja keskenään. Molemmat mainitsemasi merkit varmaan ovat ihan hyviä, mallisarjoissa löytyy monenhintaista ja eri käyttötarkoitukseen sopivaa... Powershoteista löydät laadukkaan ja teknisesti hyvin toimivan tuotteen, mutta niin varmaan Panastakin. Itse menisin ihan oikeaan kameraliikkeeseen tutkimaan ja kyselemään. Sitten kun itselle "se oikea" malli tuntuu löytyneen, niin hintavertailuja kannattaa tehdä. Esim. Canonia löytyy aika monesta ketjusta tarjoushintaan. Hintaa miettiessä kannattaa vielä budjetoida kunnolliseen laukkuun, muistikorttiin ja akkulaturiinkin. Niihin menee kevyesti lähes 100 ekeä.