Canon vai Sony

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by herra25, Nov 17, 2004.

1. herra25

herra25 Member

Trophy Points:
    11
    Osaako kukaan kertoa kumpi olisi laadukkaampi Canon Ixus 40 vai Sony T1 tai T3? Kummassa o parempi prossu? entä linssit?

2. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Canonilla taitaa olla markkinoiden parhaimmat prossut. Ainakin nopeimmat ja parasta jälkeä tuottavat. Itsellä on kokemusta sen verran, että ex-kamera oli ixus i ja nykyinen ixus 500. Muista merkeistä ainoastaan hp:n kameroita olen käyttänyt, ja ne ovat ainakin todella hitaita ja huonoja verrattuna ixuksiin. Linsseissä tuskin paljoa eroa ole, on kuitenkin sen verran saman hintaluokan kameroita. Eli ixusta suosittelen ^_^

3. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse olen sen verran vanhanaikainen, että kallistuisin kyllä aina "oikean" kameravalmistajan puoleen, Canon, Nikon, Pentax, Olympus yms. Tietysti jos linssin kehyksessä lukee esim. Leica, niin silloinkaan tuskin ainakaan optiikkaan kuvienlaatu sortuu.

4. jpekkam

jpekkam Guest

5. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla Canon Ixus I 4Megapixelin minikamera ja tyytyväinen oon ollu. Näytössä zoomatessa kuva rakeilee, mutta itse kuva on todella tarkka...
    eli tuo näytön epätarkkuus on yksi miinus ja toinen minus on (mä en tarvi) normaalikamerasta tutun optisen silmän puute...
    Sony kyllä merkkinä hyvä, joten kehun Canonia vain koska omistan sellaisen ja riittää mulle.

Last edited: Nov 20, 2004
  6. Rockie

Rockie Guest

Minunkin täytyy suositella Canonia. Itselläni IXUS 400 ja se on moitteettomasti toiminut.

7. Probleema

Probleema Member

Trophy Points:
    16
    joo canon ehdottomasti..... Sonyn memorystick muistikortit on kalliimpia ni tulee halvemmaks ottaa canon........ ja canon on paremman näkönen :D:D
    mul on itellä canon ixus 500 ja tää on ollu tosi hyvä :):)

8. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Itse kanssa kääntyisin "oikean" kameravalmistajan puoleen kuten Canon tai Olympus. Eli osta se Canon.

9. kakeputki

kakeputki Member

Trophy Points:
    16
    osta sony ettei tarvii katua,tosin mulla on ixus 400

10. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Mullakin ixus 400 ,ja hienosti kuvaa tulee,suosittelen canonia.

11. Aktivisti

Aktivisti Member

Trophy Points:
    11
    Itsellä PowerShot S1 ja mukava laite on ollut. Tosin Sonyn kameroita on hehkutettu maasta taivaaseen, joten tuskinpa ne lainkaan huonoja vaihtoehtoja olisivat. Itse ehkä ostaisin noista T3:sen, vaikka Sonyn CyberShot -kameroista en itse pidäkään.

Ostopäätös taitaa kyllä olla jo tehtynä, muuten olet jahkaillut aivan liian pitkään. ;)

12. tbj

tbj Member

Trophy Points:
    11
    juu cannon ehdottomasti , vankempi kuoriltaankin kuin sony , itellä ennen sony nyt ixus 500 jo oon tosi tyytyväinen :)

13. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Nyt kun olen katsellut kymmeniä arvosteluja niin molemmilla kameroilla on hyvät puolensa. Canonilla on loistava optiikka ja prosessori. Kuvanlaatu on loistavaa ja värit toistuvat hyvin, tosin canonin kamerat on usein hitaita. Sonylla esimerkiksi sarjakuvaus toimii paljon paremmin. Sonyn kamerat eivät toista värejä niin hyvin, sillä esimerkiksi korkeakontrastiset punaiset muuttuvat usein jonkin lilan väriseksi. Korkeilla iso-arvoilla canonilla on huomattavasti enemmän kohinaa, mutta kuvan laatu on silti hyvä. Ja kuten mainittu, sonyn kamerat on nopeampia. Mutta, mielummin valitsen laadun kuin nopeauden, eli ehdottomasti canon.

14. Emilja

Emilja Member

Trophy Points:
    16
    Käytössä CANON PowerShot A75 ja ei haukuttavaa siitä.. monipuolinen kamera totta tosiaan!

15. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    Canon, imo

iteläl isux 40 ja tyytyväinen oon ollu :)

Share This Page