Moi! Tulostelen DVD-leffojen kansia MultiCoverPrint-ohjelmalla valokuvapaperille (A4, 5760dpi, 210g/m2) jota ostin Nierlestä tyhjien levyjen mukana jonkin aikaa sitten. Mutta, tuolla Pixma 150:llä normaalilaadulla tulostettuna ei muste kuivu missään vaiheessa niin että se ottaisi paperiin kunnolla kiinni. Sormenjäljet jää paperiin vaikka kuukaudenkin kuluttua tulostuksesta. Liekö huonoa paperia vai missä vika, mutta ajattelinkin että olisiko nuo Canonin omat paperit parempia (esim.Photo-kiiltopaperi, A4 20ark. 190g)? Onko kokemuksia Canonin kanssa sopivista photopapereista ja kuinka paljon on merkitystä tuolla grammaa/m2 arvolla? Kiitos.
Itselläni on Pixma 4200 ja kyllä sillä on tullut ihan ok-jälkeä sekä Epsonin että HP:n kiiltävälle photopaperille, molempien paino huitelee siellä yli 250 grammassa. Aikaisemmissa Canoneissa tahtoi tulla punaista jälkeä kaikille muille paitsi Canonin omille papruille, vaan tuossa toimii ihan kivasti. DVD- ja CD-kansia kyllä yleensä tulostelen Canonin omalle 160 grammaiselle kopiopaperille ja niistäkin tulee ihan hyvää jälkeä.
Tuolla jotain papereista / ongelmista. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/keskustelu/?ketju=110258&alku=110277
Niin tosiaan palauttelen tämän ketjun esiin taas, kun tuohon musteeseen olen sormeni jälleen kerran liannut...Ilmeisesti jotkin paperit eivät vain sovellu tietyille musteille ja siis sopiva valokuvapaperi täytyy itse etsiä..?Pitää ostaa tuota Canonin omaa jos se vaikka imisi tuota mustetta itseensä edes hieman...Jos muilla on kokemuksia/mielipiteitä niin saa edelleen jakaa ne minun ja muiden iloksi ja auttamiseksi...!Tack.
Itsellänikin oli aikamoista häslinkiä aluksi noiden papereiden kanssa. Tulostelin itsekin DVD-kansia. Minulla on Pixma iP1700. Canonin oma paperi on erittäin hyvää. Itselläni oli sitä Glossy photo paperia ja laatu erinomaista. http://www.7dayshop.com/catalog/images/products/prod_95258.jpg Viimeksi ostin postista semmoista herlitz'in 120 gr. inkjet photopaperia ja laatu on senkin kanssa hyvää, joskaan ei niin hyvää kuin tuon Canon paperin kanssa. Mutta paljon edullisempaa se on ja laatu riittävän hyvää. Huom. Jos käytät jotain muuta kuin Canonin omaa paperia, niin valitse tulostimen asetuksista tulostusmateriaaliksi "muu valokuvapaperi".
Hyvä vaihtoehto noille kiiltäville papereille on mattavalokuvapaperi. Mattapaperi ei toista mustaa aivan niin mustana kuin kiiltävä, mutta se on huomattavasti halvempaa. Ja ainakin minun mielestäni lopputulos on ollut hyvä. Itselläni on Canon Pixma 150 ja sillä on kyllä tullut hyvää jälkeä kaikille papereille, Canonin omille ja muiden valmistajien.
Hommasin tuossa sitten värilaserin Samsung CLP-300 ja nyt sitten olen tässä ihmetellyt että käykö nuo mustesuihkulle tarkoitetut valokuvapaperit myös laserille vai onko laserille erilaista valokuvapaperia? Kokeilin tulostaa kiiltävälle Epson Photo Paperille ja kuvat kuitenkin jäävät omituisen mattapintaiseksi ja kuviin jää joskus värikupruja, varsinkin mustalla värillä. Muuten jälki on ihan OK. HP Everyday Photo Paper ei toiminut Epsonin mustesuihkulla eikä se toimi laserillakaan, ihan sontaa koko puntti. Normaalille kopiopaperille tulostettaessa jälki on ihan hyvännäköistä, mutta haluaisin saada aikaan kiiltäväpintaisen lopputuloksen. Eli, onko kokemusta jostain tietystä kiiltäväpintaisesta valokuvapaperista joka sopisi lasertulostimelle?
Näyttää ainakin HP:llä olevan oma paperinsa värilaserille: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06c/A10-12771-215517-79226-79226-382908-382910-382911.html