Onko kukaan vääntänyt SVCD:tä The Ringistä yhdistelmällä dvd2svcd & CCE? Itselläni CCE jumii aina samaan kohtaan (taitaa olla peräti sama framekin) leffan alussa. Jumituskohdassa on "lumisadekohinaa" jonka jälkeen lähikuva liidun päästä paperilla (alkuperäisessa materiaalissa). CCE jumii tähän lumisateeseen tai heti sen loppuuun, lähikuvaa ei ehdi näkyä käännetyssä mpg:ssä. Metodina on 4-pass VBR, bitrate 300-2530. CCE lukee tekee ongelmitta Video Information Filen, mutta itse kääntäminen jumii aina samaan kohtaan. Taisi reilun tunnin yrittää kääntää tätä kohtaa, ennen kuin huomasin ettei homma etene... Mitään herjoja tms. ei tule. Muita saman ongelman kohdanneita? Ehdotuksia? Pistin kokeeksi kääntymään safemode frameservellä, saas nähdä josko se onnistuu...
Noniin... safemode ei sitten toimi. Testailin pelkästään tuon onkelmakohdan kääntämistä CCE:llä: Kääntäminen jämähtää lumisateeseen Multipass VBR:llä aina, paitsi jos nostaa max bitraten lähes 2600:aan tai yli, minkä johdosta äänen bitratea täytyisi laskea liikaa, ei siis onnistu=( One Pass VBR meni läpi testipätkällä, samaten kuin CBR... Kolme levyä vain on mielestäni liikaa 1h 45min leffalle (lopputekstit pätkäisty pois), kahdella levyllä kuvanlaatu olisi (minulle) riittävä ja levynvaihtoja yksi vähemmän... Mutta pakko kai taipua Tai kokeilla TMPGEnc:iä... Heittäkääs kommenttia oletteko onnistuneet The Ringin (DVD:ltä) kanssa, ja miten?
itse vääsin ton leffan DVD2SVCD:llä + CCE 2.50 heti sen ilmestymisen jälkeen, mulla ei ollut sen kanssa minkään moisia ongelmia. meni laakista purkkiin ja hienosti toimii.
Testaa tällä OPV metodilla. Antaa samaa laatua kuin 4-pass multipass. Ei ehkä helpoin tapa, mutta nopein CCE:llä jos haluaa huippu laatua: http://www.mpegit.net/svcd.php
triger: Mitä käytit CCE:lle? Bitratet yms.? Adder_78: Hmmm... kokeilin tuota OPV:ta jo kerran, mutta Q:n arvon arvasin-> kolmen levyn setti, joista viimeinen vajaa -> käänsin uudestaan CBR2500:lla -> kolmen levyn setti, josta viimeinen vähemmän vajaa.. Mutta tuossa ohjeessa (kertomasi?) Q:n arvon etsiminen Avisynthin avulla on pätevän oloinen keino=) Tuon kalkuloidun Q:n arvonhan voi myös sijoittaa suoraan dvd2svcd:hen, jolloin se multiplexaa & tekee imaget chaptereilla. Eikö totta? Testaanpa vielä sitä, Thanks=)
parintunnin leffa menee SVCD:nä ihan kevyesti kahdelle CD:lle tuolla OPV metodilla... turhaa niitä kolmelle on vääntää ) Ja juuh kyllä voi käyttää sitä löydettyä Q:n arvoa DVD2SVCD:ssä... se on tulossa siihen ohjeeseen jossain vaiheessa... )
Juu, kyllä se menee kevyesti, mutta jos arvaat Q:n todella paljon pieleen käy niinkuin minulla.. KoROstan sanaaa aRRvaat Imaget on nyt valmiit, toinen jäi tosin vajaaksi kun otin varman päälle ja pistin hieman suuren Q:n. Kiitti vinkistä!