CCE vs TMPGEnc

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by deeq, Dec 3, 2002.

1. deeq

deeq Guest

Moni hehkuttaa kuinka hyvä tuo CCE on, mutta ite en ainakaan huomaa mitään eroa kuvan laadussa TMPGEnc plussaan. Nopeudessakaan mitään eroa? CCE v2.50 ja TMPGEnc Plus on uus.

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Puhut nyt MPEG-2 -pakkauksesta vai MPEG-1 -pakkauksesta? MPEG-2 -pakkauksessa IMHO CCE 2.50 SP pätkii 4-passilla TMPGEncin 2-passin aika selkeästi, kuva on paljon "selkeämpi" ja vähemmän sellaista "blurria" sisältävä CCE:llä pakattaessa.

3. deeq

deeq Guest

juu MPEG-2 ja 4passilla. Ei nyt niin kauheesti eroo.. on tossakin laadussa sanomista.

4. Adder_78

Adder_78 Guest

no kyllä ero on huomattava... milläköhän asetuksilla olet vääntänyt 4 passia jos et eroa huomaa... :eek:)

Zzzzzzzzz

5. deeq

deeq Guest

6. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Samaa mieltä olen CCE:stä, kyllä 4-pass pakkaus eroaa aika selvästi TMPGEnc:n 2-pass pakkauksesta.
    Ja nopeudessa on kyllä selkeä ero TMPGEnc:n 2-pass ja CCE:n 4-pass pakkauksessa, jälkimmäinen tietysti paljon hitaampi..

7. Adder_78

Adder_78 Guest

mikä oli lähde materiaalina? dvd? ja mikä oli lopullisen tuotteen määränpää svcd/cvd/dvd-r?

dvd2svcd ei ole paras ratkaisu dvd-r rippauksessa. parempaa jälkeä (ja DVDmaestrossa toimivia filuja!) saa aikaan niin sanotulla Robshot-metodilla tai sen muunnoksilla.

http://www.doom9.org/mpg/cce-advanced.htm
    löytyy ohje lontooksi.

jos ei jaksa tuolla ohjeella vääntää niin täällä on Suomeksi hieman helpompi mutta hyvää jälkeä tekevä ohje:
    http://users.evitech.fi/~samulib/DVD-R_2.htm

Itse saan nopeudeksi 1.5X CCE 2.50:lla. Ja jälki on todella hyvää.

Zzzzzzzz

8. deeq

deeq Guest

Nimenomaan dvd->svcd

9. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Jees, aletaanpas uppoutumaan sitten GOP Matrixien saloihin (newbiet.. drop it :)

Olen DVD2SVCD:n RoBa-metodia kokeillut (robshotin ja bachin metodien yhdistelmä) ja ainakin itse olen ollut tyytyväisempi sen tuottamaan laatuun kuin normaaliin Robshot-tviikkailuun CCE:llä. Varmaankin henkilökohtainen mielipide, mutta robshot/bach -metodi DVD2SVCD:n GUI:n läpi on ainakin omasta mielestäni järkevämpi tapa kuin säätää käsin CCE:n GOPeja robshotin metodin mukaan. Varmaan pidemmällä viilauksella suoraan GOPeja iskien saisi parempaa jälkeä, mutta kun ns. perusviritys robshot-metodiin on olemassa helpossa GUI:ssa niin peruslaiskana käytän ennemmin tuota :)

10. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Adder_78
    Minkälaisella kokoonpanolla saat 1.5x nopeuden?

Itselläni 1.4GHz Thunderbird ja 256MB PC-2100 DDR muistia, idle:llä jotain 0.65x + samalla surffaan netissä, mut se ei vaikuta ku n.0.2x jos sitäkään..

11. Adder_78

Adder_78 Guest

dRD:lle

itse en käytä dvd2svcd:tä koska kyseiset filut ei toimi/toimineet DVDmaestrossa(?). Tiedän kyllä että Robshot-metodi ei ole täydellinen ja sitä kannattaa hieman muutella(->RoBa).

[Doom9:n Avisynth-foorumi on loistava paikka]

Zzzzzzzzz

12. Adder_78

Adder_78 Guest

jake.k:lle

WIN2K
    2.53 GHz P4
    512 Mb ddr pc-2100
    2 X 60 Gig RAID 0

ja päällä on samanaikasesti netti, virustutka palomuuri etc...

Share This Page