Moni hehkuttaa kuinka hyvä tuo CCE on, mutta ite en ainakaan huomaa mitään eroa kuvan laadussa TMPGEnc plussaan. Nopeudessakaan mitään eroa? CCE v2.50 ja TMPGEnc Plus on uus.
Puhut nyt MPEG-2 -pakkauksesta vai MPEG-1 -pakkauksesta? MPEG-2 -pakkauksessa IMHO CCE 2.50 SP pätkii 4-passilla TMPGEncin 2-passin aika selkeästi, kuva on paljon "selkeämpi" ja vähemmän sellaista "blurria" sisältävä CCE:llä pakattaessa.
no kyllä ero on huomattava... milläköhän asetuksilla olet vääntänyt 4 passia jos et eroa huomaa... ) Zzzzzzzzz
Samaa mieltä olen CCE:stä, kyllä 4-pass pakkaus eroaa aika selvästi TMPGEnc:n 2-pass pakkauksesta. Ja nopeudessa on kyllä selkeä ero TMPGEnc:n 2-pass ja CCE:n 4-pass pakkauksessa, jälkimmäinen tietysti paljon hitaampi..
mikä oli lähde materiaalina? dvd? ja mikä oli lopullisen tuotteen määränpää svcd/cvd/dvd-r? dvd2svcd ei ole paras ratkaisu dvd-r rippauksessa. parempaa jälkeä (ja DVDmaestrossa toimivia filuja!) saa aikaan niin sanotulla Robshot-metodilla tai sen muunnoksilla. http://www.doom9.org/mpg/cce-advanced.htm löytyy ohje lontooksi. jos ei jaksa tuolla ohjeella vääntää niin täällä on Suomeksi hieman helpompi mutta hyvää jälkeä tekevä ohje: http://users.evitech.fi/~samulib/DVD-R_2.htm Itse saan nopeudeksi 1.5X CCE 2.50:lla. Ja jälki on todella hyvää. Zzzzzzzz
Jees, aletaanpas uppoutumaan sitten GOP Matrixien saloihin (newbiet.. drop it Olen DVD2SVCD:n RoBa-metodia kokeillut (robshotin ja bachin metodien yhdistelmä) ja ainakin itse olen ollut tyytyväisempi sen tuottamaan laatuun kuin normaaliin Robshot-tviikkailuun CCE:llä. Varmaankin henkilökohtainen mielipide, mutta robshot/bach -metodi DVD2SVCD:n GUI:n läpi on ainakin omasta mielestäni järkevämpi tapa kuin säätää käsin CCE:n GOPeja robshotin metodin mukaan. Varmaan pidemmällä viilauksella suoraan GOPeja iskien saisi parempaa jälkeä, mutta kun ns. perusviritys robshot-metodiin on olemassa helpossa GUI:ssa niin peruslaiskana käytän ennemmin tuota
Adder_78 Minkälaisella kokoonpanolla saat 1.5x nopeuden? Itselläni 1.4GHz Thunderbird ja 256MB PC-2100 DDR muistia, idle:llä jotain 0.65x + samalla surffaan netissä, mut se ei vaikuta ku n.0.2x jos sitäkään..
dRD:lle itse en käytä dvd2svcd:tä koska kyseiset filut ei toimi/toimineet DVDmaestrossa(?). Tiedän kyllä että Robshot-metodi ei ole täydellinen ja sitä kannattaa hieman muutella(->RoBa). [Doom9:n Avisynth-foorumi on loistava paikka] Zzzzzzzzz
jake.k:lle WIN2K 2.53 GHz P4 512 Mb ddr pc-2100 2 X 60 Gig RAID 0 ja päällä on samanaikasesti netti, virustutka palomuuri etc...