CDex ohjelmasta

Discussion in 'Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi' started by seija, Dec 1, 2003.

1. seija

seija Member

Trophy Points:
    11
    Olen siirtänyt äänitiedostoja CDex-ohjelmalla tietokoneelleni, jossa ne toimivat moitteettomasti ilman, että alkuperäinen cd on koneessa. Kun yritän polttaa ohjelmalla konvertoituja wav-tiedotoja cd-levylle, poltto onnistuu, mutta cd-levyä kuunneltaessa se pätkii pahasti. Missä siis vika. Polttava cd-asema toimii muuten. Eli eikö ko. ohjelman käytön jälkeen tiedostoja voi enää polttaa cd:lle vai onko niissä joita olen yrittänyt polttaa ollut jonkinlainen suojaus/salaus. Kyseessä on vieraankielen oppimateriaalista.

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    1. Kuuluuko pätkiminen kun kuuntelet wav-tiedostoja..jos kuuluu nosta tiedoston laatua kun rippaat ne cd:ltä tietokoneelle.
    2. kokeile polttaa cd-levy hitaammalla nopeudella.. (1x/2x/4x)

3. seija

seija Member

Trophy Points:
    11
    1. Kun kuuntelen wav-tiedostoja tietokoneella, ne kuullostaan hyviltä.

2. kokeilen, kerron sitten miten kävi...

4. seija

seija Member

Trophy Points:
    11
    Voi itku - ei auttanut. Siis kyseessä on pääasiassa puhetta, ja ongelma on se että vaikka kuullostaa tietokoneessa hyvältä niin poltettaessa cd:lle ei kuullosta hyvältä soitettaessa cd:ltä. Puhe pätkii, sanoja jää välistä!!!!
    Auttakaa please ja muistakaa, että mikä teille on itsestään selvyys ei se minulle ole sitä. Olen saattanut tehdä jonkun tyhmän mokan jossain asetuksissa. Eli olisikohan tähän jokin yksinkertainen neuvo???? Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää!

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Jos wavit toimivat koneella oikein, ei vika ole CDex.n lukemisessa. Waveissa ei ole myöskään mitään suojausta.

Polton onnistumisen voi tarkistaa polttosoftalla (verify: EasyCD Creatorissa File/Properties-valikosta ja Nerossa poltto-ikkunassa rasti oikeaan paikkaan). Jos tarkistus menee läpi, ei levyllä ainakaan ole polttamisesta aiheutunutta virhettä, jolloin virhe tulee muualta.

Käytätkö kuunteluun sitä samaa tietokoneen CD-asemaa, jolla levyt poltitkin? Ovatkohan polttoasetukset oikein (audio-CD, finalize-päällä jne.)?

6. jepje

jepje Member

Trophy Points:
    11
    Kaverini teki MP3:a CDex ohjelmalla ja sanoi että toimii hyvin konella mutta kun poltti ne ja kuunteli auton soittimella niin tuli pätkimistä. Asema on 48X polttava ja eikä auttanut vaikka tiputti nopeuden 12X. Hän vaihtoi rippaus ohjelmaa ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia vaikka kirjoittaa 40X.

Share This Page